Integracja z systemem e-mail marketingowym – dlaczego warto?

E-mail marketing

W kilku ostatnich latach pojawiło się nowe wyzwanie dla marketingowców. Jego paradoks polega na tym, że wynika z pozytywnego trendu: dostarczania na rynek coraz większej liczby coraz bardziej wyrafinowanych rozwiązań mających ułatwić prowadzenie komunikacji z klientami online – lepiej, w bardziej innowacyjny i zautomatyzowany sposób i w nowych kanałach. Firmy tworzą w związku z tym swoiste portfolio możliwych do wykorzystania systemów: zarówno tych niezbędnych, jak CRM czy platforma sklepowa, jak i tych dodatkowych – do zbierania leadów, ułatwiających komunikację socialmediową, dostarczających rekomendacji, personalizujących stronę, prowadzących remarketing itd. Każdy z nich daje wartość dodaną, każdy pozwala na coś nowego i jeśli wybór narzędzi jest przeprowadzony świadomie, bez wątpienia jest to dobra droga. 

Problem pojawia się, gdy chcemy, aby komunikacja była zintegrowana i spójna oraz aby systemy wymieniały informacje między sobą automatycznie. Teoretycznie większość z nich posiada API, które na to pozwala. Potrzebne są natomiast niestety zawsze ograniczone zasoby techniczne, aby spiąć wszystko w całość. Dlatego wybór kluczowych systemów do integracji staje się decyzją strategiczną, a z doświadczeń z naszymi klientami w SARE wiemy, że systemy e-mail marketingowe są w tej kolejce zawsze w czołówce. 

POLECAMY

Dlaczego firmy traktują integrację z systemami e-mail marketingowymi jako swego rodzaju must have?

Powodów jest co najmniej kilka:

  1. Pierwszy i podstawowy to fakt, że e-mail jest niezmiennie podstawowym kanałem komunikacji z już pozyskanymi klientami i nic nie wskazuje na to, żeby ten trend miał się zmienić. Jest tak, ponieważ z jednej strony stosowanie e-mail marketingu do bazy własnej jest tanie, efektywne i bardzo dobrze sprzedaje,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy