Geotargetowanie na smartfonach krok po kroku

Temat numeru

Znaczenie geotargetowania nie jest niczym nowym z punktu widzenia digital marketingu – przypuszczalnie nikogo nie trzeba przekonywać, że miejsce zamieszkania lub przebywania dużo mówi o nas i naszych potrzebach. Pojęcie to jednak znacząco ewoluowało w związku z rozwojem technologii mobilnych, a dokładny pomiar geolokalizacji daje obecnie dużo większe możliwości niż kiedyś. Nie jest to już tylko statyczne określanie miejsca zamieszkania użytkowników, ale źródło budowania wiedzy o zachowaniu konsumentów w świecie offline. W artykule tym pokażemy, czego tak naprawdę możemy się w ten sposób dowiedzieć, jaka jest wartość tej wiedzy dla marketerów i jak skorzystać z niej w praktyce z korzyścią dla kampanii reklamowych.

Geotargetowanie wczoraj

Kilkanaście lat temu, jeszcze przed erą mobilnego internetu i mobilnego marketingu, najpopularniejszymi sposobami oznaczania lokalizacji użytkowników były te oparte na adresie IP, a na niektórych rynkach te wykorzystujące kody pocztowe. Rozwiązania te pozwalały na sprawne zarządzanie kampaniami reklamowymi kierowanymi do mieszkańców wybranych dzielnic, miast czy województw, co stanowiło solidne jak na owe czasy wsparcie dla marketerów. Szybko jednak stało się jasne, że potencjał ukryty w geolokalizacji jest znacznie większy, ale bez sprowadzania go do poziomu pojedynczego użytkownika i rozłożenia w czasie trudno będzie go zrealizować.

POLECAMY

Na kłopoty smartfon

Kluczem otwierającym drzwi do wykorzystania tych możliwości okazały się nowoczesne telefony komórkowe oraz technologia dokładnego mapowania położenia i kształtu budynków na wirtualnej mapie, czyli tzw. geofencing. Mówiąc najogólniej, smartfon wraz z przypisanym do niego unikalnym ID użytkownika pozwala zlokalizować j...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy