Forum IAB 2020: jakość to filar skutecznej reklamy internetowej

Aktualności

Podnoszenie jakości jest wspólnym celem branży reklamy cyfrowej, dlatego IAB Polska po wielu miesiącach intensywnych prac oraz konsultacjach z najlepszymi ekspertami rynku, zainaugurowało autorski Program poprawy jakości QUALID. Jego premiera miała miejsce podczas czternastej edycji Forum IAB, które odbywa się 6-7-8 października pod hasłem „In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?”.

Internet jest dzisiaj medium reklamowym numer jeden i kierowane są tam ogromne budżety, co przyciąga czasami nieuczciwe praktyki biznesowe. Bardziej niż kiedyś musimy jako branża zintensyfikować działania zwalczające cyberprzestępczość i zjawiska takie jak chociażby fraud reklamowy. Branża cyfrowa od lat dba o to, aby jakość ekosystemu reklamowego była jak najwyższa. W tym celu powstało wiele rozwiązań technologicznych, samoregulacyjnych i edukacyjnych. Dobrym przykładem jest wprowadzony przez nas przed rokiem Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, który bardzo uszczelnia i chroni przed nadużyciami ekosystem automatycznego zakupu powierzchni reklamowej. – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. -  Postanowiliśmy kontynuować działania w obszarze jakości i wzorem najbardziej zaawansowanych rynków Europy Zachodniej i USA, zdecydowaliśmy wprowadzić kilka rozwiązań, które jako jednolity system pod nazwą QUALID ma swoją premierę podczas Forum IAB 2020.

POLECAMY

Program poprawy jakości QUALID ma na celu opracowywanie, gromadzenie, propagowanie pozytywnych i skutecznych rozwiązań, które przyczyniać się będą do poprawy jakości reklamy cyfrowej, co z kolei przełoży się na zwiększone zaufanie reklamodawców. Program tworzony i rozwijany jest wraz z ekspertami pracującymi w ramach Grup Roboczych IAB. QUALID, oficjalnie zaprezentowany na Forum IAB 2020, skierowany jest do wszystkich stron rynku – wydawców i sieci reklamowych, agencji i domów mediowych, dostawców narzędzi technologicznych, reklamodawców.

Program QUALID w pierwszej fazie działalności stawia branży internetowej jasne cele:

  • Edukacja w zakresie wyzwań i możliwości dotyczących ochrony wizerunku i bezpieczeństwa marki (Brand Safety).

  • Podnoszenie świadomości zagrożeń wynikających z aktywności oszustów oraz wypracowanie rynkowych standardów w zakresie raportowania podejrzanego ruchu (Fraud).

  • Pozytywne wpływanie na bezpieczeństwo i transparentność zautomatyzowanego systemu zakupu reklam internetowych (Programmatic).

  • Dalsze umacnianie znaczenia wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych (Viewability). 

 

Działania podejmowane w ramach Programu QUALID są nastawione na edukację rynku - na tłumaczenie na czym polegają negatywne zjawiska, w jaki sposób wydawcy, firmy sektora adtech czy agencje i domy mediowe mogą sobie z nimi radzić. Jednocześnie pomagają podejmować decyzje, które zapewniają bardziej efektywne wykorzystanie budżetów reklamowych. – tłumaczy Włodzimierz Schmidt.

W przyszłości Program QUALID będzie rozwijany i rozszerzany o kolejne elementy, które odpowiadać będą bieżącym wyzwaniom rynkowym. Program otwarty jest dla wszystkich członków IAB Polska, a w pierwszej kolejności proces przystąpienia rozpoczęły firmy z grona Rady Nadzorczej IAB Polska, co jest wyrazem zaangażowania w wyzwanie, a także sygnałem gotowości do dalszej, wytężonej pracy na rzecz szeroko pojętej jakości.

Mając na uwadze dalszy jakościowy rozwój reklamy cyfrowej IAB Polska apeluje do wszystkich podmiotów branży internetowej o przystąpienie do Programu QUALID.

Proces przystąpienia do Programu poprawy jakości QUALID zaczyna się od rejestracji na dedykowanej stronie internetowej. Następnie kandydująca firma przechodzi obowiązkowy okres przejściowy, trwający maksymalnie 6 miesięcy, w czasie którego należy dopełnić określonych warunków Programu w wybranych kategoriach. W tym okresie dana firma otrzymuje od nas szary stempel QUALID. Po weryfikacji dopełnienia warunków przyznajemy kolorowy stempel jakości w danej kategorii lub złoty stempel QUALID, który oznacza spełnienie warunków we wszystkich czterech obszarach czyli: brand safety, fraud, programmatic oraz viewability. – tłumaczy Włodzimierz Schmidt.

Więcej informacji na temat Programu poprawy jakości QUALID można znaleźć: https://www.iab.org.pl/qualid/

Forum IAB 2020

Podczas Forum IAB, które rozpoczęło się 6 października, wystąpi blisko 80 autorytetów - przedstawicieli branży interaktywnej, dyrektorów i managerów globalnych firm. Formuła wydarzenia umożliwia zaproszenie inspirujących osobowości, wybitnych przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy prezentują odmienny od perspektywy branży - i przez to bardzo cenny - punkt widzenia. Wśród ekspertów występujących podczas konferencji znaleźli się przedstawiciele dużych i małych agencji, reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych.

Wśród ponad 60 wystąpień Forum IAB nie zabraknie najbardziej aktualnych, kontrowersyjnych czy śmiałych tematów, jak choćby: „In Gender We Trust. Jak nie pozwolić by zaufanie do stereotypów prowadziło do pomijania jednej z płci.”, „Czy to już czas dla marek, żeby zdjąć maski?”, „Greenwashing, czyli jak marki uprawiają eko ściemę.”, „Reklama nie chce się uczyć. Wszystko czego nie chcesz wiedzieć o agencjach reklamowych.”, „Jak ufa mózg, czyli neurobiologiczne i ewolucyjne fundamenty zaufania jako wartości dla działań marketingowych”, „Jakie życie, taki marketing. Czyli dlaczego to co masz w DNA, znajdziesz za chwilę w swoim feedzie.”

Sponsorzy

Wirtualna Polska Media, Orange, Nielsen, Salesforce, BLIX, GetResponse

Sponsor wspierający

Adform, Mindshare, Xandr, adQuery, TikTok, Meetrics

Patroni medialni

Brief, Dziennik Gazeta Prawna, gazetaprawna.pl, gazeta.pl, Marketer+, Marketing przy kawie, My Company, naTemat, Nowy Marketing, onet.pl, Online Marketing, Puls Biznesu, rp.pl, Rzeczpospolita, Social Press, Wirtualna Polska Media

Patroni honorowi

Business Centre Club, Rada Reklamy

Współpraca

Newspoint, DIMAQ, Digital Poland, Havas Media Group, Sarigato

Partner prawny

Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
 

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

Więcej informacji na temat 14. edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/

O IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 230 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe. Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (IAB MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.

IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej i Business Center Club.

https://iab.org.pl/

 

Przypisy