Facebook Ads Manager i analityka – jak stworzyć optymalny raport z kluczowymi miernikami oraz wyciągać wnioski?

Temat numeru

Wyobraźmy sobie pewną hipotetyczną sytuację. Prowadzisz sklep internetowy, który sprzedaje mydło i powidło. Ruch dostarczasz z wielu kanałów. Twoja mediowa sałatka jest zrobiona z Google’a, Facebooka, mailingów oraz afiliacji. Do tego szczypta przyprawy w postaci ruchu organicznego i voilà, danie gotowe!

Teoretycznie nie jest to skomplikowane, jednak – jak się okazuje – znalezienie odpowiednich proporcji pomiędzy kanałami w miksie mediowym może przysporzyć nie lada problemów, zwłaszcza w przypadku Facebooka. Dlatego właśnie w artykule poznasz cztery sposoby ułatwiające mierzenie sprzedaży na tym portalu
Ale najpierw podstawy. Czego będziesz potrzebował?

POLECAMY

  1. Fanpage’a, konta reklamowego i sklepu internetowego.
  2. Poprawnie zainstalowanego piksela Facebooka. Co to oznacza? W Twojej witrynie powinny być mierzone przynajmniej cztery zdarzenia:
  • wejście na stronę (page view) – podstawowy kod piksela wywoływany na każdej stronie,
  • wejście na stronę produktową (view content) – kod piksela, który powinien wywołać się po odwiedzeniu przez użytkownika karty produktu; kody zdarzenia należy dodatkowo wzbogacić parametrami: content_type – typ contentu na stronie, czyli w naszym przypadku product, a także content_ids, czyli numer ID produktu, value i currency (waluta). Przykładowy kod znajdziesz poniżej:
     

 

  • dodanie do koszyka (addtocart) – podobnie jak w przypadku wyświetlenia produktu, wzbogacamy zdarzenie parametrami dotyczącymi ID produktu i wartości,
  • zakup (purch...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy