Czy każdy klient jest influencerem?

Influencer marketing

Influencer to obecnie nie tylko modne słowo, ale także popularna forma marketingu, którą, jak podaje Adweek, ponad 94% marketerów uważa za skuteczną. Wszystkie działania promocyjne skupione są wokół jednej osoby, której największym atutem jest wiarygodność i autentyczność. W tym artykule podpowiadamy, jak znaleźć twórców, którzy pomogą wypromować markę i produkty, jak określić obustronne zasady współpracy, a także odpowiemy na pytanie, czy każdy klient jest influencerem.

Kim jest influencer?

Influencerem możemy w skrócie określić osobę (lidera opinii), która swoimi działaniami wywiera wpływ na określoną grupę odbiorców. Taka definicja wydaje się jednak nieco kłopotliwa. W praktyce każdy z nas ma bowiem możliwość wpływania na decyzje innych ludzi, zarówno w świecie wirtualnym, jak i rzeczywistym. Dla ułatwienia przyjmijmy jednak, że influencerem jest najczęściej osoba, która posiada konto w mediach społecznościowych oraz zaangażowaną grupę odbiorców. 
Media społecznościowe zmieniły sposób, w jaki ludzie komunikują się ze sobą. Zanim zdominowały nasze kontakty, porozumiewaliśmy się głównie z ludźmi, których znaliśmy osobiście, czyli z grupą maksymalnie ok. 100 osób. Do tej pory jedynie media masowe, takie jak radio czy telewizja, miały możliwość docierania do większego grona odbiorców. Media społecznościowe odebrały im ten monopol. Można śmiało stwierdzić, że to właśnie w tym momencie zaczął rodzić się influencer marketing. 
Komunikaty za pośrednictwem influencera stają się medium, za pomocą którego marka nawiązuje relacje z konsumentami. Konsumenci przestają być bierni, wolą współuczestniczyć w procesie powstawania produktu, odpowiadają za dystrybucję, wchodzą w interakcje i angażują innych. 

POLECAMY

Wskazówka

Rewolucja komunikacji przekłada się na komunikację marek z konsumentami. Nie oczekują już oni wyłącz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy