Co zrobić, żeby użytkownik zrozumiał UX w social mediach

Temat numeru

User Experience to projektowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika. To proces, którego celem jest przede wszystkich jego satysfakcja – bierze się ona z funkcjonalności, użyteczności i intuicyjności tego, co tworzysz, np. reklamy. Celem takiego projektu jest dostarczenie użytkownikowi prostego w obsłudze produktu, który pozostawi po sobie pozytywne wrażenie.

Funkcjonalność – postaw na intuicję 

Dla potencjalnego odbiorcy pozornie nie ma znaczenia to, jak działa Twoja strona czy reklama. Nie będzie on nad tym rozmyślał, bo... musi z góry wiedzieć, w co ma kliknąć i nie powinien się nad tym długo zastanawiać! Steve Krug napisał wspaniałą książkę dotyczącą poruszania się użytkownika w internecie Nie każ mi myśleć i ta myśl powinna przyświecać Ci w projektowaniu użytecznych rzeczy. Również reklam. 
Dedukcja to tylko ułamek sekundy, dlatego Twoja reklama powinna prowadzić użytkownika za rączkę. Pamiętaj o tym, że to, w jaki sposób poruszamy się po internecie, jest intuicyjne i wypracowane przez funkcjonalności różnych aplikacji. Nie ma potrzeby zmieniać świata na siłę, lepiej się do niego dostosować. Dlatego pamiętaj, że najpierw użytkownik zwróci uwagę na grafikę ustawioną centralnie, bo obraz ściąga nasz wzrok. 
 

POLECAMY

Rys. 1. Przykładowy podział uwagi użytkownika

 

Rys. 2. Reklamy Lidl, Aldi i AliExpress – czytelna kompozycja


Z tego powodu większość projektantów umieszcza na grafice tekst, który „skusi” użytkownika. Najprostszy przykład to słowo „rabat” połączone ze zdjęciem produktu. Ta taktyka stosowana jest już od dawna przez wiele marek. Przodującym przyk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy