Cenna zmiana Jak kupują Polacy?

Aktualności
Czy polski konsument kupuje ceną? Tak, ale nie tylko. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę do obniżania i opłacania rachunków MAM, Polacy na równi z kosztem zakupu stawiają dziś jakość oferowanych produktów i usług. Oba te czynniki mają takie samo znaczenie dla aż 82% nabywców. Polscy konsumenci stają się coraz bardziej „smart”. Poza promocjami i okazjami cenowymi oczekują także innych wartości. Coraz bardziej liczy się dla nich różnorodność asortymentu (80% wskazań) oraz społeczna odpowiedzialność biznesu (50% wskazań), a także fakt, czy dany sklep jest przyjazny dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych (57% wskazań).

Liczą się nie tylko koszty

POLECAMY

Czasy, w których na polskim rynku handlowym liczyła się wyłącznie cena, powoli odchodzą w zapomnienie. Polacy jako smartkonsumenci oczywiście nadal zwracają na nią uwagę, ale koszty konkretnych produktów nie są już dla nich jedynym kryterium wpływającym na podejmowanie decyzji zakupowych. Najbardziej cieszy fakt, iż zdecydowana większość kupujących zwraca uwagę na to, co kupuje, by móc wybierać produkty dobrej jakości. Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” opracowanego przez platformę MAM, na podstawie przeprowadzonych badań ilościowych i jakościowych, Polacy wy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy