Cała prawda o TikToku. Organicznie, reklamowo czy z influencerem?

Temat numeru

Popularność TikToka i liczby świadczące o wyświetleniach lub interakcjach mogą tworzyć mylne wrażenie, że stworzenie viralowego wideo i wygenerowanie trendu jest dziecinnie prostym zadaniem. Niestety, nie istnieje gotowy przepis na viral – każdy nowy trend na platformie jest spontaniczny i niepowtarzalny, a marki, którym uda się stworzyć viral, często same są zaskoczone.

TikTok niezaprzeczalnie podbija serca marketerów – stał się miejscem wyjątkowo otwartym i bezpośrednim, które pozwala skrócić dystans między odbiorcą i marką. Prym wiodą tutaj twórcy – a marki dzielnie starają się dotrzymać im kroku, stosując rozmaite strategie i sposoby działania. Dziś przedstawiam Wam trzy sprawdzone ścieżki i najlepsze przykłady z krajowego podwórka, które mogą być dla Was całkiem niezłą inspiracją do prowadzenia własnych kont. Let’s go!

POLECAMY

Ścieżka 1. Organicznie!

Spróbuj flirtu ze stereotypem

W szkole często uczono nas, że stereotypy zazwyczaj mają jednoznacznie negatywny i krzywdzący charakter. Nie zamierzam tu potwierdzać ani obalać tej tezy – zamiast tego chcę skierować Twoją uwagę na ich potencjał, który możesz kreatywnie wykorzystać na TikToku. Przykład? Trudno o lepszy, niż profil @polskapolicja!

Policjanci weszli na nową platformę w 2021 r. i od razu postanowili odczarować kilka błędnych przekonań – o tym, iż ich praca jest nudna, że brak im nowoczesnego sprzętu, a ich głównym zadaniem jest wystawianie mandatów. Znajdziesz tu więc relacje z międzynarodowych ćwiczeń, poznasz wyposażenie śmigłowca, a także obejrzysz relacje z patrolu rzecznego, treningu policyjnych psów, a nawet akcji ratowania… małych kaczuszek.

Na profilu mundurowych jest też sporo miejsca na uśmiech, humor i zdrowy dystans do siebie. Wyświetlenia i treść komentarzy pokazują, że ten sposób komunikacji sprawdza się całkiem nieźle – a policjanci raczej nie muszą martwić się o brak pomysłów, bo stereotypów na ich temat na pewno szybko nie zabraknie.

Pokaż to, co zwykle niedostępne

Każdy biznes i każda branża mają swoje „kulisy” – to np. zamknięte drzwi ciemni fotograficznej, rozświetlone pomieszczenia piekarni w środku nocy czy precyzyjny warsztat narzędzi używanych przez zegarmistrza. Miejsca, do któ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy