ASO od A do Z – jak pozycjonować aplikację w App Store i Google Play?

Temat numeru

Dzięki aplikacji mobilnej możesz generować przychód i budować rozpoznawalność marki. Musisz mieć jednak świadomość, że liczba programów tego typu w App Store i Google Play z roku na rok wzrasta. Dziś użytkownicy mają już do dyspozycji kilka milionów różnych apek. Jak dotrzeć do swojej grupy docelowej przy takiej konkurencji? Odpowiedź na to pytanie stanowi ASO (App Store Optimization), czyli optymalizacja pod kątem sklepu z aplikacjami.

Na czym polega ASO?

App Store Optimization to proces, którego celem jest poprawa rankingu i widoczności aplikacji w sklepie. Stosuje się go przede wszystkim w dwóch najpopularniejszych kanałach tego typu, czyli Apple App Store i Google Play, choć można zrobić z niego użytek także w przypadku m.in.:

POLECAMY

  • Amazon Appstore,
  • Samsung Galaxy Store,
  • Huawei AppGallery.
     

Każdy z tych sklepów ma swoją wewnętrzną wyszukiwarkę, dzięki której użytkownicy mogą poznawać i pobierać nowe aplikacje. Aby Twój program miał szansę zdobyć ich zainteresowanie, musisz zadbać o kluczowe z punktu widzenia ASO czynniki rankingowe. W ten sposób zwiększysz zarówno widoczność aplikacji, jak i CTR (click-through rate), czyli współczynnik klikalności. Nie wystarczy bowiem, że konsument zobaczy Twoją aplikację – musisz go jeszcze zachęcić do jej pobrania.

Co możesz zyskać dzięki ASO?

Pozycjonowanie aplikacji mobilnej pomoże Ci dotrzeć do wybranej grupy docelowej, podnieść pozycje w sklepach oraz zmaksymalizować liczbę pobrań programu. Główne korzyści płynące z ASO obejmują:

  • Zwiększenie widoczności w sklepach z aplikacjami – aby użytkownicy mogli zainstalować Twoją aplikację, muszą ją najpierw bez problemu znaleźć. Im wyższa pozycja programu w App Store i Google Play, tym większa szansa na jego pobranie przez odbiorcę.
  • Dotarcie do właściwych odbiorców – nie wystarczy, że Twoja aplikacja będzie wyświetlała się na wysokich pozycjach w sklepach. Musi przy tym traf...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy