Ala ma bota – czyli o trendach najmłodszego pokolenia Alpha

Nowości z branży

Wróćmy na chwilę myślami do 2010 r. Steve Jobs prezentuje światu iPada z dotykowym ekranem, powstaje Instagram, a American Dialect Society za słowo roku uznaje app, czyli skrót od aplikacji. To właśnie wtedy raczkować zaczyna najmłodsze z pokoleń – pokolenie Alpha. Poznajmy się!

Wprowadzenie

Jeszcze zanim się urodzą, zostawiają w internecie swój cyfrowy ślad. Wirtualna rzeczywistość jest dla nich środowiskiem naturalnym, a roboty czy bezobsługowe samochody nie brzmią już jak science-fiction. Mowa o Alphach, czyli pokoleniu urodzonym w XXI wieku, w latach 2010-2024. Nazwę wymyślił australijski badacz Mark McCrindle, który postanowił odejść od stosowanego dotychczas nazewnictwa – po generacji Z powrót na początek alfabetu łacińskiego wydał mu się mało zasady. Zamiast tego wykorzystał pierwszą literę alfabetu greckiego, nawiązując symbolicznie do pierwszej tak silnie stechnologizowanej generacji. 
Czy jest jednak sens walczyć o jej uwagę, zanim jeszcze zacznie zarabiać? Oczywiście! Po pierwsze, z raportu „Junior Shopper 2018” autorstwa GfK Polonia jasno wynika, że większość dzieci i młodzieży w wieku 5-17 lat dysponuje swoim własnym budżetem, a łączna wartość polskich świnek-skarbonek wynosi co miesiąc ponad 255 mln złotych! Po drugie, Alphy są wyjątkowo zżyte z rodzicami, dzięki czemu silnie wpływają na ich decyzje zakupowe. Po trzecie, warto budować relację z młodym pokoleniem, bo gdy dorośnie, chętniej kupi produkt tej marki, którą zna od dziecka. Dlatego nie zwlekaj! Poniżej znajdziesz krótki przegląd trendów, z których warto skorzystać, by nawiązać nić porozumienia.

POLECAMY

Augmented reality

Czasy, gdy kontakt z technologią polegał wył...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy