10 nieoczywistych narzędzi w e-commerce

Temat numeru

E-commerce rozwija się niezwykle szybko i na przestrzeni ostatnich kilku lat wiele osób zdało sobie sprawę, że nie można jego potencjału ignorować. Doprowadziło to do sytuacji, w której rywalizacja na tym rynku jest niezwykle zacięta, a wyprzedzenie konkurentów wymaga dużego wysiłku i zaangażowania. Często potrzebne jest do tego kierowanie się na ścieżki, w które inni jeszcze się nie zgłębili, aby móc uzyskać przewagę.

Dlatego też tak istotne jest korzystanie nie tylko z tych rozwiązań, które zna każdy, ale także z tych mniej oczywistych. Stanowią one ciekawą i wartościową alternatywę dla popularnych narzędzi o podobnej funkcjonalności. Poniższa lista zawiera właśnie tego typu narzędzia – nie są one znane na ogromną skalę, nie zawsze też ich zastosowanie w e-commerce jest widoczne na pierwszy rzut oka.
Warto się nimi zainteresować, ponieważ mogą pozwolić osiągnąć realną przewagę nad rywalami i to często bardzo niewielkim kosztem. Trzeba jednak podkreślić, że poniższe zestawienie jest subiektywne, a różnorodność w e-commerce jest tak duża, że to, co sprawdza się w jednym przypadku, w drugim może być już znacznie mniej skuteczne. 

POLECAMY

1. Metrilo

Nikomu chyba nie trzeba już tłumaczyć, że korzystanie z narzędzi analitycznych jest jednym z kluczy do sukcesu, nie tylko w zarobkowej działalności w internecie, ale także poza nim. Trzeba jednak pamiętać, że to, co się sprawdza przy innego typu biznesach, w e-commerce już niekoniecznie będzie takie skuteczne.
Warto zatem wyjść częściowo poza swoją strefę komfortu, czyli Google Analytics i narzędzia pokrewne. Może być opłacalne również zwrócenie się w stronę mniej popularnych, ale bardzo wartościowych, zwłaszcza w e-commerce, narzędzi analitycznych, takich jak Metrilo.
 

Rys. 1. Narzędzie Metrilo


W takim razie co Metrilo oferuje? Przede wszystkim – łatwą i szybką integrację z platformami, takimi jak WooCommerce, Shopify i Magento. Pozwala to uzyskiwać wartościowe raporty sprzedaży w czasie rzeczywistym bez jednoczesnego zwalniania strony, a także umożliwia łatwą identyfikację problemów stojących na drodze do rozwoju marki.
W rzeczonych raportach znajdziemy dodatkowo niesamowicie przydatne pod względem marketingowym informacje o tym, co sprzedaje się najlepiej, a także które produkty klienci kupują ze sobą najchętniej w parach, co może ułatwić tworzenie zarówno promocji, jak i mechanizmów upsellingu.
Krótko mówiąc, Metrilo jest pełnowartościowym narzędziem analitycznym z krwi i kości, którego największą zaletą jest to, że zostało stworzone bezpośrednio z myślą o e-commerce. Dzięki temu dopasowane jest konkretnie do wyzwań, z którymi zmaga...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy