#TygodnikOM - 5 września 2017r.

Sprawdź zbór najważniejszych nowości ostatnich dni!

2017-09-13 11:52:06

Instagram Stories teraz także w przeglądarce❗

Choć użytkowników korzystających z instagrama z poziomu aplikacji jest zdecydowanie mniej niż tych wybierających aplikację, twórcy postanowili zadbać o komfort wszystkich użytkowników. 
Instagram umożliwił właśnie oglądanie Stories bez konieczności instalowania aplikacji. Chodzi jednak wyłącznie o przeglądarkę na mobilu. Krótkie filmiki z życia naszych znajomych, w tej wersji widoczne będą dokładnie w tym miejscu co w przeglądarce. Powrót do poprzedniej historii czy też przejście do kolejnej będzie możliwe za pomocą strzałek umieszczonych po prawej i lewej stronie ekranu.

Strony docelowe w Google AdWords.

Strona docelowa w reklamie Google AdWords to jedna ze składowych tzw. wyniku jakości reklamy. Bez dobrej strony docelowej, reklama nie będzie działać efektywnie. Programiści Google postanowili więc zaoferować pomoc tworząc zakładkę "strony docelowe". Zakładkę tę wprowadzono co prawda podczas konferencji Google Marketing Next, ale dopiero kilka dni temu pojawiła się ona w nowej wersji AdWords. 
Sprawdź więcej na: https://dailyweb.pl/strony-docelowe-nowosc-google-adwords/

Nowości w Google AdWords - będziesz mógł śledzić jak często Twój produkt był na "czołowym" miejscu w Google.

Niedawne zmiany w panelu Google AdWords dotknęły też strony produktowej. Od teraz będziemy mogli śledzić, jak długo nasz produkt był na czołowym miejscu. Przez "czołowe" rozumiemy pierwszy produkt po lewej stronie paska. Nowy interfejs Google AdWords przejrzyście wyświetla informacje o czołowej pozycji. 
Zmienia się też raportowanie stanu produktu. Do tej pory, aby uzyskać informacje o stanie produktów, trzeba było przekierować się z powrotem na stronę Google Merchant Center. W aktualnej wersji mamy tę informację zaraz po wybraniu listy produktów.

https://dailyweb.pl/zmiany-w-adwords-bedziesz-mogl-sledzic…/

Instagram z poważnym wyciekiem danych.

Przez lukę w zabezpieczeniach systemu, hakerzy mogli przejąć dane kontaktowe tysięcy użytkowników. Platforma poinformowała o przejęciu tysięcy adresów mailowych w oficjalnym komunikacie. W ich rękach mogą być adresy mailowe służące do logowania się do Instagrama a także kontaktowe numery telefonów. Twórcy platformy przekonują, że hasła logowania z pewnością nie trafiły w niepowołane ręce. Mimo to serwis ostrzega, by użytkownicy mieli się na baczności.

Facebook zna dokładne adresy zamieszkania ludności z ponad 23 krajów świata.

Jak dotąd Facebookowi udało sie ustalić miejsce zamieszkania populacji ponad 23 krajów świata. Technologia ta ma pomóc w jeszcze dokładniejszym rozpoznaniu rozmieszczenia ludności i lepszym dostarczaniu łącza internetowego. Z pewnością to jak wiele Facebook o nas wie, dla nikogo nie jest juz tajemnicą. Okazuje się jednak, że technologia, którą aktualnie posługuje się światowy gigant, jest w stanie wskazać nasze miejsce zamieszkania z dokładnością do 5 metrów. 
Jak twierdzi Janna Lewis, szef partnerstwa strategicznego w zakresie innowacji, technologia może być wykorzystywana do zlokalizowania dowolnego obiektu na świecie, jednak nie to jest jej głównym celem. Zebrane dane pozwalają firmie na jak najlepsze dostarczanie połączenia sieciowego mieszkańcom różnych zakątków świata. 
https://socialpress.pl/…/facebook-zna-dokladne-miejsce-zam…/

WhatsApp testuje opcję weryfikacji kont biznesowych.

Teraz także WhatsApp próbuje przebić się także do użytkowników biznesowych. Czy weryfikacja kont uatrakcyjni w ich oczach korzystanie z platformy?

https://techcrunch.com/…/whatsapp-is-testing-verified-busi…/

Chińskie KFC testuje możliwość płacenia uśmiechem!

Choć może brzmieć to absurdalnie, weryfikacja użytkownika w ten sposób wydaje się być bezpieczniejsza niż zwykłe wpisanie hasła. Jak wygląda płacenie uśmiechem? Oczywiście nie chodzi o to, że w zamian za promienny uśmiech otrzymamy jedzenie za darmo.
Skaner twarzy po prostu weryfikuje czy dana osoba jest w rzeczywistości tą, za którą się podaje. Jak to wygląda w praktyce, możecie sprawdzić tu:

https://www.theverge.com/…/kfc-china-alipay-ant-financial-s…

Podczas testu, modelka kilkukrotnie zmieniała kolor włosów oraz makijaż. Maszyna za każdym razem perfekcyjnie weryfikowała jej tożsamość. Myślicie, że taka forma płatności ma szansę zagościć także w europejskich punktach KFC?

Jak bardzo voice search wpływa na SEM?

Wraz z upływem czasu, zmienia się sposób w jaki ludzie wyszukują informacji online. Coraz częściej korzystamy z wyszukiwania głosowego, szczególnie na smartfonach czy tabletach. W jaki sposób wpływa to na sem? Przeczytaj koniecznie: http://nowymarketing.pl/a/15284%2Cok-google-jak-bardzo-voic…

Discovery z trzema autorskimi programami na Facebook Watch!

Koncern Discovery Communications wyprodukował 3 ekskluzywne serie własnych programów, które zostaną wyemitowane wyłącznie na platformie Facebook Watch. Premiera juz w pierwszej połowie września!

http://www.wirtualnemedia.pl/…/discovery-z-trzema-autorskim…

Chcesz reklamować się na Instagramie przez kilkusekundowe filmiki? 
Poszukujesz inspiracji? Sprawdź 24 najciekawsze pomysły!

https://adespresso.com/academy/blog/instagram-video-ads/…

Nowy logotyp YouTube - krok do przodu, czy może niekoniecznie?

YouTube po raz pierwszy od 12 lat postanowił zmienić logotyp. Oczywiście nie jest to drastyczna zmiana, kolorystyka i font zostały zachowane, mimo to zmiana jest zauważalna. Logotyp jest bardziej poziomy, obok napisu pojawiła się ikona oznaczająca start w odtwarzaniu video. Jak obiecują twórcy, nie idzie za tym żadna zmiana w zakresie contentowym - to nadal ten sam stary, dobry YouTube.

https://www.searchenginejournal.com/googles-youtube-roll…/…/

GIPHY wprowadzają licznik wyświetleń!

Wielu ludzi używa GIFów - zarówno by po prostu rozśmieszyć swoich znajomych, jak i w celach promocyjnych. Możliwość liczenia wyświetleń z pewnością pomoże jeszcze efektywniej prowadzić i analizować kampanie w ten sposób. 
http://wersm.com/giphy-introduces-gif-view-counts/

Facebook testuje reklamy w grupach

Grupy facebookowe zdobywają coraz większą popularność, a także są bardzo promowane przez samego Facebooka. Prawdopodobnie już niedługo, także i tam będzie można prowadzić kampanie reklamowe.

https://techcrunch.com/2016/10/10/facebook-group-ads/

ZNAJDŹ NAS: