#TygodnikOM - 29 sierpnia 2017r.

Sprawdź zbór najważniejszych nowości ostatnich dni!

2017-08-29 12:19:08

Messenger stawia na e-commerce i boty - nowości w aplikacji.

Facebook bez przerwy pracuje nad zmianami w swoich platformach. Praktycznie nie ma tygodnia bez doniesień o kolejnych aktualizacjach i nowinkach.

Nowa wersja Messengera (2.1.) oferuje płynniejsze zakupy i łatwiejsze płatności bezpośrednio w aplikacji, 5 nowych przycisków CTA, bardziej jednolioty interfejs Messengera w telefonie i na komputerze, a także lepszą komunikację z botami.

http://newsfeed.pl/messenger-platform-2-1-prostsze-platnosci-nowe-przyciski-inteligentniejsze-boty/

Facebook Mobile Studio

Jakiś czas temu, Facebook zapowiedział uruchomienie platformy, dzięki której możecie nauczyć się się jak w prosty sposób tworzyć reklamy przy pomocy Smartfona.

Aplikacja posiada 3 możliwe opcje:

  • Remix - pozwala na wykorzystywanie materiałów z telefonu
  • Shooting from Scratch - rozpoczęcie tworzenia od samego początku
  • Tips and Tricks - wyświetla tricki i wskazówki, które ułatwią nam działanie

https://www.facebook.com/business/e/mobile_studio

Facebook będzie wyświetlał logo wydawców przy ich artykułach

Wg zapowiedzi, Facebook planuje wyświetlać logo wydawców obok artykułów pojawiających się w sekcji trending oraz w wynikach wyszukiwania. To zdecydowanie skróci drogę do informacji o źródle tekstu.

Facebook od jakiegoś czasu zapowiada walkę z fake newsami, czyżby był to kolejny krok w tym kierunku?

Facebook podkreśla też, że nowa funkcja powstała dzięki bliskiej współpracy z wydawcami w ramach Facebook Journalism Project.

Facebook nie pozwoli reklamować się stronom publikującym fake newsy

To kolejny krok portalu w walce z fałszywymi informacjami. Jakiś czas temu, nowy algorytm Facebooka spowodował, że artykuły zawierające fake news są gorzej pozycjonowane w neewsfeedzie. Zapowiadane przez Facebooka kolejne zmiany tym razem uderzą chyba jeszcze bardziej. Zakładają one, że strony publikujące cyklicznie fake newsy rozpoznane przez zewnętrznych audytorów (fact checkers) zostaną pozbawione możliwości reklamowania się w serwisie. Brak wykupienia reklam spowoduje zdecydowanie mniejsze zasięgi i mniejsze możliwości pozyskiwania nowych użytkowników. Kara jest więc dość dotkliwa i zdecydowanie powinna zniechęcić twórców fałszywych informacji.

Czy przepisy RODO znacząco utrudnią profilowanie klientów?

25 maja 2018r w całej Unii Europejskiej w życie wejdą  przepisy RODO (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Znacząco rozszerzą one kontrolę użytkowników nad tym, jakie treści do nich docierają, co zdecydowanie nie jest obojętne w pracy reklamodawców.

Czytaj więcej: https://marketingprzykawie.pl/artykuly/przepisy-rodo-utrudnia-profilowanie-klientow

Sprzedaż Tigera wzrosła po kryzysie wizerunkowym?

Ostatnia, przez wielu uznana za skandaliczną, kampania reklamowa Tigera idealnie odzwierciedla starą mantrę: "nie ważne jak mówią, ważne by nie przekręcali nazwiska". Sprzedaż popularnego napoju energetyzującego wcale drastycznie nie spadła, jak prognozowało wielu specjalistów, a wręcz w ostatecznym rachunku wzrosła. Czy rzeczywiście użytkownicy nie są w stanie bojkotować produktu tylko ze względu na poglądy polityczne/ ideolgiczne? Patrząc na wyniki sprzedaży Tigera, najwyraźniej nie ma to dla nich większego znaczenia.

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-tigera-wzrosla-po-kryzysie-wizerunkowym

ZNAJDŹ NAS: