Grają o 300 tysięcy złotych dla dziecięcych oddziałów szpitalnych – pierwsza akcja CSR-owa wykorzystująca siłę gamingu!

Kto nie marzył, by zbierane w grze komputerowej złote monety zamieniały się w prawdziwe pieniądze? A gdyby dodatkowo zostały przekazane na społeczny cel? To stało się realne dzięki grze „2 THE LIGHT” i akcji „Zostań bohaterem! Zamień granie w pomaganie” wspieranej przez charyzmatycznego gamera – Kalucha.

2019-01-29 10:30:23

Kamil „Kaluch” Kaliński, który na swoim gamingowym kanale ma aż milion i czterysta tysięcy subskrybentów, udowadnia, że gry to świetne narzędzie angażujące do wspierania akcji społecznych. „2 THE LIGHT” – retro platformówka, utrzymana w stylistyce 16-bit – jest pierwszą w Polsce grą, która naprawdę może zmienić czyjeś życie. Sponsor akcji – marka WIŚNIOWSKI wraz z partnerami handlowymi – przeznaczy 300 tysięcy złotych na wsparcie trzech dziecięcych oddziałów szpitalnych. Aby tak się stało, gracze muszą zebrać łącznie 600 tysięcy wirtualnych monet.

Do akcji podchodzę bardzo osobiście. Znam kilku widzów mojego kanału, którzy walczą z chorobami. Cieszę się, że poza codzienną dawką rozrywki w postaci filmów, które publikuję na kanale, mogę zrobić coś więcej – zamienić granie w pomaganie. To świetna inicjatywa mobilizująca wszystkich fanów gier komputerowych do stworzenia czegoś wyjątkowego! - komentuje Kaluch.

https://www.youtube.com/watch?v=3z0wz7fZo0o 

Głównym zadaniem w grze jest uratowanie przyjaciela, który na drugim końcu Polski znajduje się w wielkim niebezpieczeństwie. Podróżując przez trzy poziomy (trzy polskie miasta), gracz zbiera monety, które potem przeliczone zostaną na złotówki (1 moneta w grze to 50 groszy) i przekazane na wsparcie trzech dziecięcych oddziałów szpitalnych. Jak zaznacza Tomasz Miecznikowski z LifeTube, podobne mechanizmy oparte o gaming pojawiały się już na Zachodzie, gdzie takie akcje CSR-owe odbywają się regularnie:

Warto wymienić takie inicjatywy, jak Games Done Quick, serię eventów gromadzących przed komputerami i konsolami speedrunnerów konkretnych gier, którzy podczas kilkudniowego streamu, przechodzą je na żywo w jak najkrótszym czasie. Cieszę się, że takie dojrzałe podejście do gamingu rozwija się także w Polsce, i pojawiają się pionierskie akcje takie, jak 2thelight.pl, które pozwalają poprzez pasję do gier zbierać fundusze na wsparcie dla oddziałów szpitalnych zajmujących się najbardziej potrzebującymi – dziećmi chorymi na nowotwory, choroby kardiologiczne i mukowiscydozę - Tomasz Miecznikowski, Senior Account Manager LifeTube.

Współpraca z influencerami związanymi z gamingiem i e-sportem nie kończy się na tematach związanych z nowymi technologiami. O wykorzystaniu mechanizmu grywalizacji mówi Izabela Malinowska:

Nie od dziś wiadomo, że jedną lepszych form edukacji jest nauka przez zabawę. Tym razem pomysłodawcy akcji poszli o krok dalej, tworząc dedykowaną grę na potrzeby kampanii. Naturalną koleją rzeczy było zaangażowanie gamingowego youtubera trafiającego do szerokiego grona młodych odbiorców. Kiedy agencja FFW Communication zgłosiła się do nas z prośbą o pomoc w doborze twórcy – Kaluch był jednym z naszych pierwszych wyborów. Relatywnie tego typu akcji jest wciąż niewiele, więc tym bardziej cieszę się, że pomysłodawcy zdecydowali się na współpracę właśnie z nami dodaje Izabela Malinowska, Senior Sales Manager LifeTube.

Zagraj: 2thelight.pl
Wspieraj akcję https://pomagamy.im/zamiengraniewpomaganie 


Inicjatorem akcji społecznej „Zostań bohaterem! Zamień granie w pomaganie” jest WIŚNIOWSKI – firma z 30-letnim doświadczeniem rynkowym i 100-proc. polskim kapitałem, produkująca najbardziej zaawansowane technologicznie bramy, okna, drzwi i ogrodzenia. Za koordynację akcji odpowiada agencja FFW Communication. Za współpracę z influencerem odpowiada LifeTube.

LifeTube to wyspecjalizowana agencja influencer marketingu i sieć partnerska YouTube, aktualnie zrzesza 500 twórców wideo, o łącznej liczbie przekraczającej 85 milionów subskrypcji. Twórcy LifeTube generują średnio 660 mln wyświetleń miesięcznie.
W LifeTube produkujemy wideo. Wiemy wszystko o YouTube.Zajmujemy się managementem topowych influencerów – gwiazd YouTube – i tworzymy kanały dla marek, umożliwiając im budowę własnej publiczności. Realizujemy kompleksowe kampanie z influencerami. Doradzamy w zakresie wideo marketingu i szkolimy. Jesteśmy certyfikowanym partnerem YouTube i liderem influencer marketingu w Polsce. 

Dominika Kucner

ZNAJDŹ NAS: