Youtuberzy z LifeTube testują najnowszą funkcjonalność YouTube

Prowadzą dialog, wchodzą w interakcje i angażują - tacy są współcześni liderzy opinii, czyli digital infleuncerzy. Stały kontakt z publicznością utrzymują dzięki serwisom społecznościowym, które sukcesywnie wprowadzają kolejne funkcjonalności, pozwalające na zmniejszenie dystansu pomiędzy widzem, a twórcą. Przykładem takich narzędzi jest karta "Społeczność" na YouTube, dostępna na razie jedynie dla niewielkiej grupy użytkowników. Korzystają z niej już m.in. emce2 , Marco Kubiś i Astrofaza.

2017-11-14 14:42:47

Nowa funkcja na YouTube pozwala na tworzenie wpisów, które zawierają ankiety, zdjęcia, GIF-y, tekst i wideo. "Społeczność" to przede wszystkim szansa dla Twórców na efektywne utrzymywanie uwagi widza na swoim kanale. Wpisy mogą stanowić uzupełnienie filmów o dodatkowe materiały np. making of - fani chętnie zaglądają za kulisy, zapowiedź nowej produkcji, czy rozwinięcie wątków poruszonych w ostatnim wideo.

To świetne narzędzie wspomagające dialog z odbiorcami, których można zaangażować w tworzenie nowych treści na kanał np. poprzez publikację ankiety dotyczącej tematu kolejnego odcinka. Twórca okazuje zainteresowanie i buduje więź z widzami, a także lepiej odpowiada na potrzeby swojej publiczności. Youtuberzy posiadający więcej niż jeden kanał, mogą wykorzystać społeczność do promocji tych mniej zasięgowych. Regularne wpisy pozwolą widzom być na bieżąco z twórczością influencera, co przełoży się na ich lojalność i zaangażowanie w jego pracę.

Obecnie YouTube prowadzi testy nowego narzędzia. Dostęp do „Społeczności” ma już 24 twórców zrzeszonych w sieci LifeTube i większość z nich aktywnie z niej korzysta. Wkrótce swoje pierwsze wpisy będzie mogło opublikować 30 kolejnych youtuberów.

Wpisy w karcie Społeczność to kolejny pomysł na pogłębienie komunikacji z odbiorcami, który może zostać wykorzystany w tworzeniu koncepcji kreatywnych dla marek. Burzenie barier w kontakcie z widzami, to największa wartość, jaką marki otrzymują od influencerów. Stały kontakt oparty na autentyczności sprawia, że opinie i rekomendacje twórców są kluczowe dla ich widzów i wpływają na ich decyzje zakupowe.

ZNAJDŹ NAS: