Dziesięć dobrych praktyk reklamy na Instagramie – czego unikać, o czym pamiętać

Temat numeru

Instagram cały czas pnie się w górę w rankingach popularności. Nic dziwnego. Biznesowo cały czas się rozwija, w szczególności w zakresie rozwiązań e-commerce. Jednocześnie nie zapomina o swoich „zwykłych” użytkownikach. Chyba jako jedno z niewielu mediów nie powoduje kontrowersji związanych zarówno ze zmianami wizualnymi, jak i z użytkowaniem samej aplikacji.

Zaowocowało to czwartym miejscem w zakresie najczęściej pobieranych aplikacji w 2020 r. czy drugą lokatą, jeżeli chodzi o najpopularniejsze medium społecznościowe w Polsce w ostatnich miesiącach. Do sukcesu zdecydowanie przyczynił się okres pandemii, kiedy oprócz chęci utrzymywania kontaktów z bliskimi (czy podglądania ich życia), szukaliśmy inspiracji albo po prostu scrollowaliśmy to medium z nudów. Sam Instagram już przed pandemią (tuż obok Pinterestu) był miejscem do inspirowania użytkowników, co owocowało zakupami. Ponad połowa użytkowników Instagrama dokonywała zakupów produktów, które pierwszy raz widziała w tym serwisie (źródło: Brandlift). 
Co zatem sprawia, że użytkownicy będą chcieli zatrzymać się na dłużej przy naszym profilu, a przede wszystkim dokonać konwersji na naszej stronie internetowej? 
Przede wszystkim synergia działania: dobrej jakości treści organiczne, zoptymalizowane pod kątem działań e-commerce’owych zintegrowane z dobrze skonstruowaną płatną kampanią reklamową. 
Oczywiście możemy prowadzić tylko i wyłącznie działania organiczne bądź skoncentrować się tylko na kampanii płatnej, ale niestety – jak wynika z doświadczeń empirycznych na ponad kilkudziesięciu kampaniach, a nie z badań – przyniesie to mniejsze efekty. Dziesięć poniższych rad i dobrych praktyk pozwoli Ci zmaksymalizować Twoje zyski wynikające z prowadzenia działań w tym medium. 

POLECAMY

1. Algorytm

Nie takie algorytmy straszne, jak je ludzie maluj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy