Nagrody IAB MIXX Awards rozdane

Już po raz dwunasty do rąk laureatów trafiły nagrody w IAB MIXX Awards – najważniejszym konkursie branży interaktywnej na najlepsze kampanie z udziałem digitalu. Odebrali oni statuetki w 16 kategoriach podczas uroczystej gali, która odbyła się 28 listopada br. w Warszawie. Najwięcej statuetek – aż siedem – otrzymała agencja GONG. Podczas wydarzenia zostały także przyznane nagrody za dokonania.

2018-11-29 13:13:51

Obrady jury IAB MIXX Awards 2018 zaowocowały w tym roku 52 nominacjami spośród blisko 140 zakwalifikowanych w 16 kategoriach. 28 listopada br., podczas wieczornej gali uroczyście ogłoszono listę zwycięzców - przyznano 3 złote, 15 srebrnych i 19 brązowych statuetek oraz 15 wyróżnień.

- Chcemy, by MIXX Awards przyczyniał się do podnoszenia jakości działań na rynku reklamy internetowej w Polsce. Charakteryzuje go dostępność – w konkursie biorą udział zarówno małe, jak i duże agencje zgłaszające projekty realizowane z rozmachem bądź niskobudżetowe. Jednocześnie MIXX Awards to bardzo wysoki poziom i ponadprzeciętne oczekiwania jury, które ocenia kampanie jako całość. Wyśrubowany poziom sprawia, że liczba złotych czy srebrnych statuetek jest niższa niż liczba kategorii i już sama nominacja jest olbrzymim wyróżnieniem - komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

W tym roku aż siedem statuetek otrzymała agencja GONG, która odebrała złoto, srebro i nagrodę w kategorii Best in Show za kampanię #weekendING oraz srebro i dwie statuetki brązowe za Tymbark Funbot. Wręczono jej także nagrodę Agencji Roku.

Złote statuetki MIXX Awards 2018 trafiły do twórców kampanii:

  • #weekendING,
  • Do ostatniego drzewa,
  • Hope County FM – głos nadziei w Twoim domu.

Trzy statuetki otrzymała kampania Tymbark Funbot (srebro, dwie statuetki brązowe).

Po dwie nagrody otrzymało aż 11 kampanii:

  • #weekendING (złoto, srebro, kampania otrzymała także nagrodę w kategorii Best in Show)
  • Credit Agricole – cały bank dla Ciebie (dwa srebra)
  • Wielka Bitwa Streamerów w Fortnite (dwa srebra)
  • Odrodzenie Leonarda :P (dwa srebra)
  • IKEA ASMR „Dźwięki Wypoczynku” (srebro i brąz)
  • All you need (srebro, wyróżnienie)
  • Castorama inspiruje (dwie statuetki brązowe)
  • Opowieści podręcznej „Na początku było słowo” (dwie statuetki brązowe)
  • Personalizacja komunikacji omnichannel dla marki Mitsubishi (dwie statuetki brązowe)
  • 18:45 Okocim. Czas na zasady (brąz, wyróżnienie)
  • Do You (brąz, wyróżnienie)

– Jako jury oczekiwaliśmy od tegorocznych zgłoszeń przede wszystkim odwagi w poszukiwaniu świeżych rozwiązań, które przekładają się na wzrost biznesu i jednocześnie mogą stanowić inspirację na przyszłość. Skala i innowacyjność projektów były bardzo zróżnicowane. Nadal w przygotowywaniu kampanii coraz większą wagę przykłada się do efektywności prowadzonych działań. Punktem wyjścia jest  zrozumienie człowieka i zaprojektowanie digitalowych doświadczeń tak, by zbudować relację z użytkownikami – komentuje Paweł Patkowski, przewodniczący jury konkursu, Dyrektor Wykonawczy ds. Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska.

Lista nagrodzonych kampanii w IAB MIXX Awards 2018. Kolejność kategorii jest alfabetyczna.

nagroda

Nazwa

Zgłaszający i współzgłaszający

Best Use of Social Media

SREBRO

ODRODZENIE Leonarda :P

MOSQI.TO

BRĄZ

AXE - What’s your magic?

Mindshare Polska, DDB & Tribal

BRĄZ

Opowieść podręcznej  "Na początku było słowo"

Digital Kingdom, Flywheel PR

BRĄZ

Szef Internetów OLX

23HEROES, F25

Brand Awareness and Positioning

SREBRO

#weekendING

GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub

SREBRO

Credit Agricole - cały bank dla Ciebie

Cube Group, Credit Agricole Bank Polska, JUST, Arena Media

BRĄZ

18:45 Okocim. Czas na zasady.

Ringier Axel Springer Polska , Carlsberg Polska

wyróżnienie

DO YOU

high&, Blue 449

Cross Media Integration

SREBRO

Credit Agricole – cały bank dla Ciebie

Cube Group, Credit Agricole Bank Polska, JUST, Arena Media

SREBRO

Nocne jazdy BMW

Change Serviceplan, Initiative Media Warszawa

wyróżnienie

Oszczędni z domu lub z wyboru

BRAIN, GONG, MullenLowe MediaHub, MOSQI.TO

Data Driven & Precision Marketing

BRĄZ

Kampania sprzedażowa: CASTORAMA INSPIRUJE

GroupM, Mindshare Polska

BRĄZ

Personalizacja komunikacji omnichannel dla marki Mitsubishi

Bluerank, IgnitionOne NV, ExpertSender

Digital Driven

SREBRO

Odrodzenie Leonarda :P

MOSQI.TO

wyróżnienie

Jak zwiększyliśmy oglądalność BBC Earth o 46%?

SalesTube, Labcon

wyróżnienie

Orange Finanse mierzy pełną ścieżkę użytkownika!

Initiative, Reprise, InMobi

Digital Experiences

SREBRO

IKEA ASMR „Dźwięki Wypoczynku”

Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

SREBRO

Tymbark Funbot

GONG, Tymbark, Mindshare Polska

wyróżnienie

18:45 Okocim. Czas na zasady.

Ringier Axel Springer Polska, Carlsberg Polska

wyróżnienie

ALL YOU NEED

Isobar (Dentsu Aegis Network), Carat Polska (Dentsu Aegis Network)

Direct Response and Lead Generation

SREBRO

Nowy model biznesowy sprzedaży karty kredytowej

Performics, Spark Foundry

BRĄZ

Kampania sprzedażowa: CASTORAMA INSPIRUJE

GroupM, Mindshare Polska

BRĄZ

PANDORA E-STORE 2017

Digital Resolution

wyróżnienie

Strażnik Dzieciństwa - Oczami Matki.

PHD Media Direction

Games & eSport

ZŁOTO

Hope County FM - głos nadziei w Twoim domu

MSLGROUP, Dom produkcyjny Foszer Sawicki

SREBRO

Wielka Bitwa Streamerów w Fortnite

Gameset

wyróżnienie

Kampania ELEAGUE Major na Twitch

Gameset

wyróżnienie

Turniej Króla

TWIN .digital collective, Panowie Programiści

Innovation

BRĄZ

Lydia - inteligentny Telebot

Publicis Media, Credit Agricole Bank Polska

BRĄZ

Tymbark Funbot

GONG, Tymbark, Mindshare Polska

Mobile Experience

SREBRO

ALL YOU NEED

Isobar (Dentsu Aegis Network), Carat Polska (Dentsu Aegis Network)

BRĄZ

Tymbark Funbot

GONG, Tymbark, Mindshare Polska

Offline Digitizing

BRĄZ

„Showmax na drogę”

Screen Network, Bridge2Fun

wyróżnienie

Philips -  Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu?

Screen Network, Carat, Ogilvy, iProspect, Posterscope

wyróżnienie

Wehikuł czasu

TWIN .digital collective, Panowie Programiści

Online Marketing with Influencer

SREBRO

Uliczne Legendy

high&, Aliganza, Blue 449

SREBRO

Wielka Bitwa Streamerów w Fortnite

Gameset

BRĄZ

DO YOU

high&, Aliganza, Blue 449

BRĄZ

Opowieść podręcznej "Na początku było słowo"

Digital Kingdom, Flywheel PR

wyróżnienie

PKO Konto dla Młodych. "Maciej musiał, a Ty możesz"?

Agencja Warszawa, Artegence, Havas Media

Product Launch

ZŁOTO

#weekendING

GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub

SREBRO

Moda to więcej niż myślisz

METs, Vogue

wyróżnienie

Kto powiedział, że...

MullenLowe Warsaw, MediaCom Warszawa

wyróżnienie

ZMIXUJ SWÓJ ZAPACH Z NIVEA SOFT MIX ME

GoldenSubmarine, OMD

Public Service and non-profit campaign

ZŁOTO

Do ostatniego drzewa

Ogilvy, Facebook, Gameset, LifeTube

Smart Solution

BRĄZ

IKEA ASMR „Dźwięki Wypoczynku”

Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

BRĄZ

Ostatnia kolekcja

VML Poland

BRĄZ

Personalizacja komunikacji omnichannel dla marki Mitsubishi

Bluerank, IgnitionOne NV, ExpertSender

BRĄZ

Przez zaangażowanie do sprzedaży – innowacyjne wykorzystanie remarketingu dla Brand24

Bluerank

wyróżnienie

DKMS Twins

Arena Media (Havas Media Group)

UX

SREBRO

Vogue.pl

Wavemaker Content, Vogue

BRĄZ

LINK4 Mama – kalkulatory ubezpieczeń rodzinnych

VML Poland

BEST IN SHOW

                                  #weekendING

GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub

Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.

- Cieszymy się, że jesteśmy częścią jednego z najważniejszych wydarzeń w branży. Jak co roku zadbaliśmy o to, aby proces przyznawania nominacji i wyłaniania laureatów przebiegał w przejrzysty i zgodny z regulaminem sposób. Budowa zaufania to jedna z najważniejszych wartości PwC   – mówi Paweł Wesołowski, partner w PwC.  

Nagrody za dokonania

Nagrody za dokonania są bardzo ważną częścią IAB MIXX Awards. Są uhonorowaniem wybitnych osiągnięć, odwagi i konsekwencji w wyznaczaniu trendów w komunikacji marketingowej.

Agencją Roku został GONG, Domem Mediowym Roku – Havas Media, a Marketerem Roku IKEA Polska.

Joanna Pawlak, Prezes Wirtualnej Polski Media otrzymała nagrodę Człowieka Roku.

Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań odebrał Grzegorz Krzemień, Prezes Golden Submarine.

- Zarówno Joanna jak i Grzegorz to wyjątkowe osobowości, które od lat mają wpływ nie tylko na firmy, którymi kierują, ale również rozwój całej polskiej branży digitalowej. Nagrody dla nich są w pełni zasłużone – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

IAB MIXX Conference

Galę MIXX Awards poprzedziła konferencja, podczas której zostały przedstawione najciekawsze kampanie marketingowe tego roku. Większość z nich była nominowana do MIXX Awards. Case studies z najciekawszych projektów i kampanii były prezentowane z perspektywy agencji, domu mediowego i klienta.  

Partnerzy

Wydarzenie jest organizowane przez IAB Polska, a partnerami są czołowe polskie i międzynarodowe firmy, które śledzą trendy w reklamie digitalowej:

  • Sponsorzy Główni: Media Impact (Ringier Axel Springer Polska), Orange Polska, Kompania Piwowarska, Wirtualna Polska Media
  • Partner Technologiczny: LG
  • Sponsorzy Kategorii: Media Impact (Ringier Axel Springer Polska), Orange Polska, Wirtualna Polska Media, Kompania Piwowarska, Grupa OLX, AMS, SATAKU, F11 Agency, DIMAQ
  • Współpraca: Newspoint, DIMAQ, Performics, LIM8, VMLY&R Poland
  • Patronat Honorowy: Konfederacja Lewiatan, PIIT, Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
  • Główny Partner Medialny: Marketer+
  • Partnerzy Medialni: gazeta.pl, interaktywnie.com, Magazyn Online Marketing, Marketing przy kawie, My Company, Na Temat, NowyMarketing, Social Press, Wirtualna Polska Media, wyborcza.pl
  • Oficjalny audytor: PwC

Za działania performance dotyczące promocji wydarzenia odpowiada Performics.

Wydarzenie IAB MIXX Awards & Conference jest objęte akredytacją DIMAQ.

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl.

***

O IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 240 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe. Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.

IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej i Business Center Club. www.iab.org.pl

ZNAJDŹ NAS: