Potencjał reklamowy MMS i jego wpływ na sprzedaż

Spektakularne sukcesy dużych marek wykorzystujących MMS-y potwierdzają, że to skuteczna forma promocji, choć jej potencjał jest przez wielu marketerów niedoceniony. Zamiast poszukiwać nietypowych rozwiązań komunikacyjnych i prześcigać się w coraz nowszych pomysłach, warto wziąć pod lupę te jeszcze nie do końca odkryte i przyjrzeć się, co obecnie mają do zaoferowania. W erze reklam mobilnych komunikacja MMS ma mocną pozycję, a co ważniejsze – MMS reklamowy działa.

2018-08-23 15:13:54

Uzależnienie od smartfonów – dane

Bez wątpienia żyjemy w czasach mobile. Mobilesquared (2017), firma badająca rynek komórkowy, podaje, że nawet 90% wiadomości MMS odczytywanych jest przez odbiorców natychmiast po ich otrzymaniu; 30% klientów nawiązuje interakcje z markami za pomocą wiadomości na telefon, 65% użytkowników smartfonów sprawdza swoje urządzenia maksymalnie do 15 minut od przebudzenia, a 41% milenialsów kupuje produkty, korzystając z telefonów komórkowych. Podczas gdy liczba wszystkich wysłanych SMS-ów utrzymuje się z roku na rok na podobnym poziomie, liczba MMS-ów rośnie w zdwojonym tempie. W takich realiach trudno ignorować ich reklamową siłę.

MMS:

·         Daje możliwość dodania tematu wiadomości, czyli dodatkowe narzędzie zachęcające do odczytania wiadomości.

·         Średni CTR w kampanii MMS wynosi 15% (dane: REDLINK).

·         Kampanie MMS mają o 300% większe zaangażowanie odbiorców niż te oparte na samej komunikacji tekstowej (dane: REDLINK).

·         Subskrybenci kampanii MMS dzielą się nimi w social mediach osiem razy częściej niż reklamowymi wiadomościami SMS.

·         96% telefonów komórkowych ma możliwość odbierania MMS-ów (dane od polskich operatorów komórkowych).

Siła reklamowa MMS-ów

Rzućmy okiem na dane od Gleantap (2017), według których kampanie MMS mają wskaźnik open rate (otwarcia komunikatu) na poziomie 98%, co w porównaniu do innych kanałów komunikacji jest niezwykle dobrym wynikiem. W przeciwieństwie do SMS-ów, które ograniczają się do 160 znaków, MMS-y dają markom możliwość przesłania odbiorcy zarówno tekstu mającego 5000 znaków, jak i obrazu, GIF-u, treści audio lub wideo. To szansa na pokazanie czegoś, czego sam tekst nie może przekazać. Biorąc pod uwagę fakt, że nawet 75% użytkowników skupia się na treściach graficznych, może się okazać , że właśnie wysyłanie reklamy MMS przyniesie firmie największe korzyści.

Kiedy MMS, a kiedy SMS?

W zupełnie innych sytuacjach lepiej sprawdzają się SMS-y, a w innych wiadomościach MMS. SMS-y są skuteczne przy dużych, czasowych akcjach, takich jak wyprzedaże, promocje, okazje specjalne. Marki korzystają z nich również do przypomnienia o wydarzeniu czy odbiorze zamówienia. MMS natomiast, dzięki warstwie graficznej, pozwala lepiej pokazać produkt. Również w przypadku dedykowanych kuponów rabatowych ma tę przewagę nad SMS-em, że cały kupon można pokazać w wiadomości, bez konieczności odsyłania do strony. Słowem – MMS znacznie rozszerza możliwości kontaktu odbiorcy z marką. Tylko w ubiegłym roku wysłano w Polsce 1,4 mld wiadomości MMS, czyli aż o 40% więcej niż w roku poprzednim (raport UKE, 2018). Zgodnie z prognozami taki procent wzrostu ma się utrzymywać.

 

 

Pizza Hut, Taco John’s i BMW „umieją w reklamę”

Nic nie pokazuje lepiej możliwości reklamowych kanału niż case studies, więc przyjrzyjmy się im.

·         Pizza Hut udowodniła, że zna swoich klientów.

Trwająca 15 miesięcy kampania restauracji polegała na wykorzystywaniu geolokalizacji i wysyłaniu przed kolacją, do głodnych klientów, wiadomości MMS zawierającej kupony i informacje o lokalnych promocjach. MMS pozwolił restauracji znaleźć się we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Kampania stała się ponad dwukrotnie efektywniejszą od reklam online, zwiększyła zamówienia online i ruch w witrynie.

·         Przyjrzyjmy się Taco John’s, marce sprzedającej meksykańskie przysmaki.

Firma pozwala klientom na zapisanie się do newslettera MMS poprzez wysłanie jednego słowa pod wskazany numer telefonu. Pierwsza wiadomość zwrotna zawiera lead magnet, którym jest kupon rabatowy. Każde kolejne to połączenie grafiki i treści, które daje możliwość kupienia zestawu ze zniżką, otrzymania w gratisie dodatków itp. Założenia kampanii są bardzo proste. Odbiorca otrzymuje jedynie cztery wiadomości w miesiącu i w każdej chwili może zrezygnować z ich otrzymywania bez ponoszenia żadnych kosztów. Efekt? Czterokrotny wzrost zamówień.

·         BMW też przemawia obrazem do klientów.

Marka postawiła sobie cel: wpłynąć na kierowców, aby zainwestowali w opony zimowe. Dzięki targetowanej kampanii BMW skierowało wiadomości tylko do klientów, którzy kupili auto w danym i poprzednim roku. Wysłało klientom spersonalizowane wiadomości MMS, w których w zależności od modelu pojazdu otrzymywali wizualizację i opis dopasowanych do auta opon, a także cenę oraz adres najbliższego salonu dealerskiego w okolicy. Ważnym składnikiem wiadomości multimedialnej od BMW był link prowadzący do strony firmy, gdzie można było wybrać inny rodzaj opon zimowych, dzięki specjalnie zaprojektowanemu symulatorowi oraz eksperymentować, który model będzie najodpowiedniejszy. Kampania ta to na przykład wspaniałego zastosowania MMS-ów, dzięki którym reklama osiągnęła współczynnik konwersji równy 30%.

 

Mity na temat MMS

Rozwiejemy błędne przekonania, które nieraz funkcjonują w świadomości przedsiębiorców i hamują ich przed poznaniem potęgi MMS-ów.

Nieprawda #1. Telefony komórkowe nie obsługują wiadomości MMS

Dzisiaj aż 96% telefonów komórkowych odbiera wszystkie formy wiadomości MMS, w tym GIF. Przesłanie GIF-ów pokazujących ofertę specjalna, produkty promocyjne lub asortyment z nowej oferty może być bardzo cenne i aktywizujące klientów.

Nieprawda #2. Odbiorcy potrzebują smartfona, aby odbierać wiadomości MMS

Mimo że multimedia prawdopodobnie będą wyglądać lepiej na smartfonie, starszy model telefonu również świetnie poradzi sobie z ich odtworzeniem. Jeżeli Twoja grupa docelowa obejmuje osoby inne niż stale „siedzące” w internecie, a dodatkowo chcesz mieć pewność, że wiadomość zostanie dostrzeżona  - MMS będzie dużo lepszym rozwiązaniem niż sieć reklamowa Google czy Facebook Ads.

Powrót GIF-ów

Kupony rabatowe i promocje przedstawione w sposób graficzny potrafią przeciągnąć, a co ważniejsze – utrzymać uwagę odbiorców. Pokazują to też statystyki, które udostępniło medium w 2018r. Chociaż dane te odnoszą się do różnych kanałów komunikacji, wskazują one, że treści zawierające zdjęcia mają o 650% wyższe zaangażowanie odbiorców. Ogromny plus wiadomości MMS to możliwość dodania do treści GIF. Te lekkie, proste animacje pozwalają na stworzenie ruchomych banerów, lżejszych niż treści wideo. Jednocześnie do odtworzenia nie wymagają pobrania aplikacji mobilnej.

Podsumowanie

W dzisiejszych czasach uwagę konsumentów rozpraszają liczne bodźce, szczególnie gdy mają do czynienia z multizadaniowością w internecie. Jednocześnie nie odstępują oni swoich telefonów na krok. To, co zostanie przeoczone na Facebooku czy blogu branżowym, na telefonie skupi wzrok odbiorcy na dłużej. Kanał MMS nie został jeszcze wyeksploatowany przez marketingowców, a wyniki niedawnych kampanii pokazują niezwykle optymistyczne dane.

ZNAJDŹ NAS: