Przepisy na skuteczny marketing w 2015 roku

20 listopada w Warszawie podczas Nowego Kongresu Online Marketing 2014/2015 najbardziej praktyczne przepisy na skuteczny marketing w 2015 r. przedstawili m.in. Jarosław Kuźniar, Marcin Maj, Tomasz Karwatka, Maciej Ossowski i Michał Sadowski.

2015-01-07 00:50:11

“Dziś nie wystarczy być tylko customer-oriented, aby wygrać musimy stać się customer-obsessed!” - Marcin Maj, CEO OS3 podczas ponad godzinnej lekcji o tym, jak wygrać dziś na rynku skłaniał do refleksji nad pytaniami jaki procent osób byłby skłonny zostać naszymi konsumentami, jaki procent klientów byłby skłonny polecić naszą markę dalej, jaki procent osób aktywnie zareagowałby na dobre i negatywne doświadczenie z naszą marką. Dziś konsumenci oczekują, że to marki zaczną aktywnie działać i zmieniać świat na lepszy- jako przykład można wymienić np. sieć hipermarketów Intermarche, która wprowadziła do asortymentu “brzydkie owoce”, aby zwrócić uwagę na marnowanie jedzenia:

czy edukacyjną akcję marki Smart, która postanowiła umilić pieszym czas oczekiwania na przejście przez ulicę, animując światła:

Rok 2015 będzie rokiem, w którym będziemy produkować i promować rzeczy, za które nasi konsumenci będą nam dziękować. Konsumenci zmieniają się nie do poznania, dlatego i marketerzy muszą coś zmienić w swoim podejściu do marketingu.

O storytellingu i personal brandingu w marketingu online opowiedział Paweł Tkaczyk, który w swojej prezentacji, nawiązując do seriali “Mad Men” i “Sillicon Valley”, skłonił do refleksji nad pytaniami w czym może pomóc Twoja marka i w czym jest “jedyna” oraz zdradził jak poprzez emocje przywiązać konsumenta do marki i zaprojektować doświadczenie, czyli jak ma czuć się Twój klient.

Naturalność, emocja, szybkość i jakość to najważniejsze cechy dobrej komunikacji według Jarosława Kuźniara, dziennikarza TVN24, którego na Twitterze obserwuje ponad 130 tys. osób. Prezenter przybliżył jak wyglądają kulisy prowadzenia telewizyjnego programu informacyjnego  na żywo i sposoby radzenia sobie z hejterami i trollami internetowymi.

Przepis na idealną strona internetowa, która sprzedaje przedstawił Tomasz Karwatka z Divante:

nkom_tk.png

Content email marketing, personalizacja, dostarczalność, go mobile, big data - Maciej Ossowski z GetResponse omówił 5 trendów nowoczesnej komunikacji e-mail marketingowej. Dariusz Piekarski z SARE przedstawił sprawdzone praktyki w e-mail marketingu B2B. Marek Broda z SalesManago na praktycznych przykładach przybliżył jak działa i jak skutecznie wykorzystać Marketing Automation, Bartłomiej Rak z CCIG podzielił się praktycznymi poradami dotyczącymi rozwiązań reklamowych i contact center na Facebooku, a Magdalena Szmidt z Mosqi.to przedstawiła kulisy kampanii promującej Łódź.

Strategiczna współpraca na wielu poziomach, partnerstwo i potrzeba głębszej analizy to przepis na skuteczne działania wg Jolanty Pieli, “cwanego stratega” z K2, która podczas prezentacji zatytułowanej “Kraina ślepców, czyli paradoks świat w którym wszystko można zmierzyć”, przybliżyła przykłady działań m.in. takich marek jak Biedronka, PZU czy Volvo [pełen artykuł w 19. numerze Magazynu Online Marketing Polska]:

Budowa reputacji za pomocą własnego profilu, korzystanie z wyszukiwarki, komunikacja, rekomendacje - o tym, jak wykorzystać sieć kontaktów do promocji produktów i usług opowiedziała Ewa Betkier, dyrektor sprzedaży BAN.

nkom_eb.png

Praktyczne szkolenie na żywo z targetowania na Facebooku przedstawił Piotr Chmielewski z SocialMediaNow. Możliwości i efekty e-mail marketingu w połączeniu z remarketingiem dynamicznym w modelu RTB przybliżył Jakub Cyran z Go.pl, który przedstawił czym jest RTB i remarketing, jak wygląda proces licytacji, gdzie pojawi się reklama i jakie są jej typy. O tym, jak istotny jest content marketingu w działaniach B2B opowiedział Marcin Rzeczkowski z GoldenSubmarine, opisując wzorcowe przykłady marek IBM i Maersk. Najlepsze praktyki SEO dla sektora B2C przedstawił Maciej Woźniak z agencji Whites, a Marcin Kordowski z S3 radził jak firmy powinny współpracować z agencjami SEO. Tomasz Brożyna z vintom opowiedział o “małych rzeczach, które dużo zmieniają” w video dla B2B jak odpowiednie call to action, video asystent, formularz czy personalizacja treści. Michał Sadowski z brand24 przybliżył dlaczego warto monitorować markę oraz jak to robić, a Jacek Stryczyński z Lionbridge Poland podpowiedział jak dotrzeć do klientów zagranicznych:

Ścieżki tematyczne skierowane osobno do sektorów B2B i B2C zakończyły się panelami, podczas których prelegenci odpowiadali na pytania Uczestników:


Podczas Kongresu odbyły się także po raz pierwszy w Polsce Certyfikowane Warsztaty Google Analytics i Google AdWords - prowadzone przez certyfikowanych trenerów Google - Macieja Lewińskiego i Krzysztofa Wrońskiego:



[galeria zdjęć z kongresu] 

13 lutego startuje VI edycja programu Certyfikowany Online Marketing Manager, a 12 marca odbędzie się już 9. edycja Kongresu Online Marketing - zapraszamy! 

ZNAJDŹ NAS: