Akcje tygodnia #7: tydzień pod znakiem IKEA i psa-pająka, marki testują Hyperlapse

Co słychać w sieci? IKEA prezentuje nowy katalog, parodiując Apple; SA Wardęga podbija YouTube, marki odkrywają aplikację Hyperlapse, koty reklamują japoński oddział Pizza Hut, Dekoral zmienia kolor Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

2014-09-07 23:49:50

W cyklu kOMPozycje przedstawiamy polskie i zagraniczne przykłady małych i dużych działań w Internecie, które przyciągnęły naszą uwagę w ciągu ostatnich tygodni. W wyborze ciekawych akcji tym razem pomógł nam Marcin Pyszora, Strategy Director w VML Poland:

Ostatni  tydzień  nie obfitował,  być może, w porywające kampanie, które odbiłyby się szerokim echem w digitalowym światku, ale pojawiło się kilka ciekawych historii, wartych odnotowania. 

Tydzień pod znakiem IKEA

Premiera nowego katalogu IKEA to wydarzenie o dużej skali. Drukowany w ilości 200 milionów kopii i dystrybuowany w 38 krajach katalog staje się, przynajmniej przez chwilę, przedmiotem licznych dyskusji w social mediach. Dość nietypowo do kampanii wprowadzającej wydawnictwo na rynek podszedł oddział IKEA z Singapuru współpracujący z tamtejszym biurem agencji BBH. W czasach gdy konsumenci tworzą kolejki w oczekiwaniu na nieistniejący jeszcze  model iPhone 6, IKEA w przewrotny sposób zwraca uwagę, że nic nie sprawia większej przyjemności niż dotyk i zapach prawdziwego papieru. Trudno dyskutować z postawioną tezą, że UX papierowego wydania jest najdoskonalszy pod każdym względem.

Głównymi bohaterami nowego katalogu są meble wykorzystywane do urządzenia sypialni oraz łazienki. To miejsca, gdzie zaczynamy i kończymy każdy dzień, i sposób, w jaki z nich korzystamy, ma według IKEA znaczący wpływ na nasze codzienne samopoczucie. Jak przekonać o tym konsumentów? Australijski oddział retailera wraz z agencją The Monkeys wpadli na genialnie prosty pomysł, aby nawiązać współpracę z popularnym serwisem Airbnb pośredniczącym w wynajmie mieszkań. Tym razem kilka wybranych w drodze konkursu rodzin mogło spędzić noc w sklepie i doświadczyć na własnej skórze, że showroom IKEA to nie tylko miejsce „z obrazka“, ale propozycja aranżacji, które doskonale sprawdziłyby się w prawdziwym życiu - zajawka przed akcją i relacja po niej.

Catvertising nadal silny

„Wszyscy lubią koty, wszyscy lubią też pizzę. Połączmy te wątki razem i zobaczmy, co się wydarzy“ – tak zdaje się mógł pomyśleć japoński oddział Pizza Hut rozpoczynając akcję promującą sieć w wirusowej kampanii video. Pomysł wydaje się bardzo daleki od świata marki, ale zabawne historie kotów przebranych za pracowników firmy, zebrały już niemal 4 mln odsłon na YouTube. Jakby nie patrzeć – marka zadbała, aby branding był obecny na ekranie niemal całą długość filmów, więc cele świadomościowe zapewne zostały osiągnięte.

Timelapse od Instagrama

Wszystkich ogarnął zachwyt nad możliwościami nowej aplikacji Hyperlapse od Instagrama. Dzięki niej możliwe stało się osiągnięcie efektu a’la time-lapse i to za pomocą zwykłego smartfona, a nie jak dotychczas – bardzo kosztownego sprzętu fotograficznego. Tym samym Instagram wypełnia swoją misję, aby każdy posiadacz zmyślnego telefonu mógł poczuć się, jak profesjonalny fotograf. Natychmiast po premierze aplikacji znane marki zaczęły testować jej możliwości. Są wśród nich m.in. Disney, Oreo, Mercedes, Bud Light, Mountain Dew.

Oreo:

Mercedes:

Bud Light:

Mountain Dew:

Disney: 

Festiwalowe historie ze Snapchata

Podczas poprzedniego weekendu, każdy użytkownik Snapchata, mógł zapoznać się z relacją z odbywającego się w Nowym Jorku festiwalu Electric Zoo. Ciekawostką jest tutaj fakt, że nie było konieczności śledzenia konta organizatorów festiwalu - każdy z automatu posiadał dostęp do transmisji. Z pewnością jest to krok wykonany przez producentów aplikacji do zmonetyzowania swojej działalności. Najważniejszą nowością była jednak funkcja, która umożliwiła każdemu uczestnikowi festiwalu dodawać swoje snapy do transmitowanego strumienia. Dzięki niej, każdy użytkownik aplikacji mógł zobaczyć fragment festiwalu z perspektywy wielu jego uczestników.

Opinie internautów na temat transmisji: 

[zobacz obszerny przegląd działań marek na Snapchacie]

kOMPozycje OMP

Jakie akcje przyciągnęły uwagę redakcji o-m.pl?

Gigantyczny pies-pająk podbija internet

Nowe wideo youtubera Sylwestra Wardęgi “Mutant Giant Spider Dog”, pokazujące jak na przebranego za pająka psa reagują nieświadowe osoby, zostało dostrzeżone przez zagraniczne media (m.in. Buzfeed, Bored Panda, Mashable, Daily Mail, The Independent) i trafiło na stronę główną serwisu YouTube w większości państw. Klip w ciągu trzech dni obejrzano ponad 53 mln razy. Liczba subskrybentów kanału przekroczyła 2,1 mln.

Transformers: nowe istnienie... nowy początek...

100% pasji, 100% ręcznej roboty, czyli kolejny spot promujący „Skup Złomu przy Czołgu w Pruszkowie” i zachęcający do odwiedzenia wystawy stalowych figur, skonstruowanych ze zdobytego złomu

Dekoral zmienił kolor Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie

W ostatni weekend sierpnia przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie pojawiła się instalacja składająca się z częściowo zakolorowanych szyb z obrysem pałacu, dzięki której przechodnie mogli zobaczyć PKiN w nowych kolorach. Ta niestandardowa kampania była częścią promocji internetowej aplikacji Wizualizer 2.0 marki Dekoral. (przeczytaj o ambientowej promocja aplikacji mobilnej OLX.pl)

Więcej inspiracji na profilu Online Marketing Polska na Facebooku. Zapraszamy do obserwowania.

ZNAJDŹ NAS: