Trzy funkcjonalności w jednej aplikacji mobilnej - kolejna innowacja w Galerii Katowickiej

Galeria Katowicka jako pierwsza w Europie wprowadza wielozadaniową aplikację mobilną, która łączy program lojalnościowy, moduł kuponów cyfrowych do sklepów i restauracji oraz precyzyjną nawigację personalną na smartfonie, współpracującą z infrastrukturą mikrourządzeń zwanych beaconami. Navishopper z dokładnością do jednego metra prowadzi klientów Galerii Katowickiej do wybranych sklepów, kuponów oraz nagród, które mogą odebrać za zgromadzone podczas zakupów punkty.

2015-12-18 14:12:42

Galeria Katowicka jako pierwsza w Europie wprowadza wielozadaniową aplikację mobilną, która łączy program lojalnościowy, moduł kuponów cyfrowych do sklepów i restauracji oraz precyzyjną nawigację personalną na smartfonie, współpracującą z infrastrukturą mikrourządzeń zwanych beaconami. Navishopper z dokładnością do jednego metra prowadzi klientów Galerii Katowickiej do wybranych sklepów, kuponów oraz nagród, które mogą odebrać za zgromadzone podczas zakupów punkty.

Aplikacja mobilna Galerii Katowickiej łączy trzy główne funkcjonalności: program lojalnościowy z regularnymi nagrodami za bieżące zakupy oraz nagrodami okresowymi dla najlepszych klientów, moduł kuponów cyfrowych z ofertami specjalnymi i promocjami oraz precyzyjną nawigację personalną na smartfony, która komunikuje się z infrastrukturą beaconów zainstalowaną na czterech poziomach Galerii Katowickiej.

– Dzięki aplikacji Navishopper zakupy w Galerii Katowickiej nabierają zupełnie nowego znaczenia. Biorąc pod uwagę tempo naszego życia i ciągły brak czasu, zdecydowaliśmy się zrobić wszystko co obecnie możliwe, aby zakupy w Galerii Katowickiej stały się szybsze i jeszcze bardziej wygodne. Komfort zakupów to jeden z elementów, które decydują o wyborze obiektu – mówi Dawid Prymas, dyrektor ds. marketingu i PR Galerii Katowickiej. – Jednak to nie wszystko. Aplikacja Navishopper to narzędzie pro-sprzedażowe, oferujące cyfrowe kupony i nagrody za zakupy – dodaje.

Navishopper nie tylko ułatwia poruszanie się po wielopoziomowej Galerii Katowickiej. Jako pierwsze rozwiązanie wdrożone w obiekcie tej skali, pozwala jednocześnie nagradzać klientów za dokonywane w nim zakupy oraz dostarczać kupony rabatowe do bezpośredniej realizacji w punktach handlowych. 

– Każdy, kto pobierze nową aplikację będzie miał stały dostęp do najnowszych kuponów rabatowych do zrealizowania w sklepach oraz restauracjach. Za pobranie aplikacji pierwszych 1000 osób otrzyma specjalny prezent. Do tego rejestrując paragony klienci zbierają punkty, które w łatwy sposób wymienią na nagrody możliwe do odebrania nawet już po jednorazowych zakupach. W przedświątecznym okresie, za paragony o najwyższej wartości zgłoszone w danym dniu, rozdajemy karty podarunkowe Galerii Katowickiej o wartości 1000 zł każda – mówi Dawid Prymas, dyrektor ds. marketingu i PR Galerii Katowickiej.

Navishopper zakłada również możliwość pełnej personalizacji i dopasowania otrzymywanych informacji zgodnie
z indywidualnymi preferencjami. Użytkownik aplikacji może zdefiniować kategorie produktów, swoje ulubione sklepy, a także stworzyć własną listę zakupów, co sprawi, że będzie otrzymywał jedynie te informacje, które odpowiadają jego oczekiwaniom. Z niemal każdego miejsca w aplikacji (prezentacji sklepu, kuponu, nagrody), za jednym kliknięciem, klient jest prowadzony wprost do miejsca docelowego.

– Wiemy jak ważne jest poczucie komfortu z użytkowania aplikacji na tak osobistym urządzeniu jak smartfon. Wiemy też, jak skuteczna może być precyzyjnie sprofilowana informacja i oferta handlowa. Dlatego użytkownicy aplikacji mają z góry wyłączone powiadomienia push. Sami decydują czy chcą je włączyć oraz z których sklepów i restauracji chcą je otrzymywać. Oczywiście przeglądanie ofert według np. nazw czy kategorii jest dostępne zaraz po otwarciu aplikacji. Kliknięcie jednego przycisku powoduje, że telefon zaprowadzi nas dokładnie do punktu handlowego, w którym zrealizujemy kupon lub odbierzemy nagrodę. Nic bardziej prostego i wygodnego – zachęca Dawid Prymas.

Navishopper został również zaprojektowany z uwzględnieniem punktu widzenia i potrzeb najemców. To ważne narzędzie pro-sprzedażowe oraz analityczne. Poprzez indywidualny panel najemcy, Navishopper dostarcza wartościowych informacji o skuteczności realizowanych promocji i akcji kuponowych. Najemcy Galerii Katowickiej decydują czy sami tworzą oferty i sprawdzają raporty, czy robi to za nich dostawca aplikacji – w każdym przypadku najemca otrzymuje informację zwrotną, którą wykorzysta przy planowaniu kolejnych akcji.

– Analizowaliśmy dokładnie rynek krajowy i rynki zagraniczne. Znamy aplikacje mobilne, które funkcjonują na świecie. Możemy z całą pewnością powiedzieć, że Navishopper to pierwsze rozwiązania tej klasy, które zostało wdrożone, i które działa tak dobrze. Prace nad aplikacją rozpoczęły się ponad półtora roku temu, prowadziły je dwa niezależne zespoły programistów. Potem przechodziliśmy przez wiele faz testów, a także szkoleń z najemcami. Prace rozwojowe nad aplikacją wciąż trwają. W najbliższym czasie pojawią się nowe funkcjonalności w tym takie, które kierujemy zarówno dla jej użytkowników, jak i najemców – mówi Sebastian Pawlica, dyrektor zarządzający firmy Sigma-Group, która wdrożyła aplikację Galerii Katowickiej.

Beacony to coraz bardziej popularne na całym świecie mikro urządzenia, które komunikują się ze smartfonami, emitują stały, unikalny sygnał korzystając z energooszczędnej technologii Bluetooth Low Energy.

– Rozpoczynając pracę nad aplikacją zamierzaliśmy osiągnąć dwa nadrzędne cele: maksymalnie usprawnić poruszanie się po obiekcie, czyniąc zakupy szybkimi i efektywnymi oraz dostarczyć silny, racjonalny argument do wybrania Galerii Katowickiej, jako docelowego miejsca zakupów. Dzięki dwuwarstwowej platformie pro-sprzedażowej, która oferuje jednorazowe, korzystniejsze zakupy z wykorzystaniem kuponów rabatowych, a także dodatkowe korzyści w postaci nagród za powtarzające się zakupy, budujemy długofalową relację z klientami oraz lokalną społecznością. Wdrożenie aplikacji w gorącym okresie świątecznym, to najlepszy test. Jak na razie bardzo udany. W ciągu zaledwie kilku dni zanotowaliśmy już ponad 1000 rejestracji użytkowników – mówi Dawid Prymas, dyrektor ds. marketingu i PR Galerii Katowickiej.

Navishopper zastępuje dotychczasową aplikację mobilną Galerii Katowickiej. Aplikacja przygotowana została w wersjach dla smartfonów pracujących w najpopularniejszych systemach operacyjnych iOS oraz Android. W 2016 roku planowany jest jej dalszy rozwój.

Marcin Dzedzej
Imago PR

ZNAJDŹ NAS: