Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

OptAd360osiągnął 2 mld żądań reklamowych i jest najlepszy w Polsce

OptAd360 działa na rynku sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu programmatic. Pierwszy rok działalności zamknęli z 7 milionami zł przychodua obecnie docierają do 25 mln internautów z 231 krajów. Co jest imponującym wynikiem, zwłaszcza, że firma powstała na początku 2016 r.

Na początku swojej działalności obsługiwali 82 klientów. W tej chwili liczba ta powiększyła się do ponad 500 serwisów. Dynamiczny rozwój najlepiej potwierdzają liczby. Porównując analogicznie pierwsze miesiące 2017 i 2016, osiągnęli wzrost przychoduo 218%! Założyciele, Jakub Szczepankowski oraz Jarosław Wisłocki osiągają kolejne sukcesy, a liczby naprawdę imponują.

Na podium

Rozwój firmy wiąże się nierozerwalnie z gwałtownym wzrostem zainteresowania modelem programmatic na świecie. W Europie w tym roku (2017), w segmencie reklamy display, wydatki na reklamę w modelu programmatic wyniosą już 58% budżetów reklamowych (Dane Zenith). To wzrost o 7% w stosunku do poprzedniego roku. Ma to odzwierciedlenie w działalności OptAd360, który na samym początku funkcjonowania notował 450 mln żądań reklamowych. Obecnie osiągnął ponad 2 mld i dociera do ponad 25 milionów internautów, co stawia go na pierwszym miejscu z największym zasięgiem w Polsce (dane maj 2017 - DoubleClick Ad Exchange).

Wzmocnienie działań na rynku krajowym i powiększenie zespołu do 21 pracowników pozwoliło na intensywną ekspansję na rynki zagraniczne. W tym celuzostali zatrudnieni zagraniczni eksperci z Rosji, Ukrainy, Brazylii, Turcji i Indii.W planie są zatrudnienia kolejnych osób. Już dzisiaj możemy mówić o wielkim sukcesie.

Skąd pomysł na biznes?

Gdy pojawił się programmaticstwierdziliśmy, że to jest produkt na którym się znamy i wiemy, że monetyzujemy serwisy internetowe najlepiej. Jednocześnie usługa ma potencjał globalny, dlatego porzuciliśmy bezpieczny etat, bo jesteśmy przekonani, że możemy zbudować wielką firmę o globalnym zasięgu” - komentuje Jakub Szczepankowski.„Do tej pory,wraz z zespołem, realizujemy nasze cele zzawrotną skutecznością. Wg. planów, pierwsze półrocze 2017 r. powinno się zamknąć z przychodem w wysokości około 6,5 mln złotych, powiększeniem zespołu do 28 osób i obsługą ponad 600 serwisów”.– dodaje.

OptAd360 pomaga wydawcom stron internetowych w monetyzacji ich serwisów. Aktywnie wspiera również promocję rynku i jego rozwój, a także edukację wydawców w zakresie modelu programmatic.Dzięki OptAd360 mali i średni wydawcy mogą zarabiać na reklamach zarezerwowanych do tej pory tylko dla największych grup mediowych.

Dagmara Kałdunek

Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl