Allegro po raz kolejny wzrusza użytkowników YouTube

Zestawienie YouTube Ads Leaderboard za marzec 2017  

2017-04-14 09:49:19

Zestawienie YouTube Ads Leaderboard za marzec 2017
 

Pierwsze miejsce marcowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard zajęło Allegro z kontynuacją kampanii Czego szukasz? Na podium znalazły się także dwie reklamy Biedronki, w których Krystyna Czubówna oprowadza widzów po świecie dzikich zwierząt. Do rankingu wszedł także Samsung z zapowiedzią konferencji Unpacked oraz spot Kuchni Lidla, w którym poznajemy kolejny słodki przepis.
 

W marcu Allegro po raz kolejny zdołało wzruszyć polskich internautów, dzięki najnowszej odsłonie kampanii Czego szukasz? Wideo To czego szukasz, jest bardzo blisko... | Bal opowiada historię, w której młoda uczennica wybiera się na bal przebierańców o motywie Kim chcę zostać? Jej mama wykonuje coraz bardziej pomysłowe stroje, jednak żaden z nich zdaje się nie spełniać oczekiwań dziewczynki. Kiedy wybór pada na zwykłą sukienkę, okazuje się, że to właśnie mama była posiadaczką podobnej i jest dla córki wzorem do naśladowania. Kolejne dwa miejsca zajęła Biedronka z filmami Dzika przygoda z kartą Moja Biedronka! i Akcja Super Zwierzaki w Biedronce!. Marka zaprosiła do współpracy Krystynę Czubównę, której głos jest często kojarzony z filmami przyrodniczymi. Nie inaczej jest i tym razem, ponieważ dzięki karcie Moja Biedronka sieć sklepów zostaje opanowana przez dzikie zwierzęta.

 

Na czwartym miejscu znalazła się zapowiedź konferencji Unpacked This is a phone., na której Samsung przedstawił nowy telefon Galaxy S8. Piąta pozycja rankingu to Lidl z reklamą ŻELKI pomarańczowo-marchewkowe 🍭 | Paweł Małecki & Kuchnia Lidla. Dzięki wideo użytkownicy dowiedzieli się, w jaki sposób przygotować domowe żelki z produktów dostępnych w sklepach marki.

 Allegro udowadnia, że kreacja przełamująca schematy swojej kategorii i poruszająca historia mają moc – reklam o tak ogromnym wirusowym i PR-owym potencjale odbiorcy telewizji i serwisów wideo dawno nie widzieli. O ile w telewizji, niezależnie od ich atrakcyjności dla widza, spoty są trudne do pominięcia, to sukces Allegro w mediach społecznościowych i na YouTube, gdzie widzowie dzielą się nimi z własnej woli i oglądają często bez przymusu, dowodzi, że komercyjny rodowód nie przekreśla szans na „bezpłatną” dystrybucję. O ile aktywność Biedronki i Lidla w przedświątecznym miesiącu nie zaskakuje, to ciekawe, że nawet dość konserwatywna pod względem inwestycji w media i z perspektywy konsumenta mało angażująca kategoria, jak dyskonty, plasuje się w czołówce YouTube’owego wideo - komentuje Joanna Nowakowska, Head of Screenlovers.

YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń w Polsce oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

Miesięczne polskie zestawienia YouTube Ads Leaderboard są dostępne również na Think with Google.

 

Globalną listę najchętniej oglądanych reklam na YouTube można znaleźć TUTAJ.

Małgorzata Borawska
Biuro prasowe YouTube

ZNAJDŹ NAS: