Audience Network z grupy Cloud Technologies stawia na data consulting

Audience Network, agencja specjalizująca się w realizacji kampanii performance marketingowych, rozszerza swoje portfolio. Należąca od listopada 2015 r. do Cloud Technologies spółka chce nie tylko prowadzić kampanie efektywnościowe, ale także doradzać klientom w obszarze wykorzystania cyfrowych danych w celu maksymalizacji efektów działań marketingowych. Wykorzystując analitykę Big Data, uczenie maszynowe i ekonometrię, stawia na data consulting i wprowadza nowe usługi.

2017-04-10 13:38:56

Audience Network, agencja specjalizująca się w realizacji kampanii performance marketingowych, rozszerza swoje portfolio. Należąca od listopada 2015 r. do Cloud Technologies spółka chce nie tylko prowadzić kampanie efektywnościowe, ale także doradzać klientom w obszarze wykorzystania cyfrowych danych w celu maksymalizacji efektów działań marketingowych. Wykorzystując analitykę Big Data, uczenie maszynowe i ekonometrię, stawia na data consulting i wprowadza nowe usługi.

Action Booster, czyli usługa zwiększająca sprzedaż dzięki pogłębionej analizie ruchu na stronie czy CustomAudience, narzędzie korzystające z zaawansowanych modeli ekonometrycznych kompatybilne z najpopularniejszymi systemami RTB, to tylko niektóre pozycje w nowej ofercie Audience Network, wykorzystujące możliwości analizy cyfrowych danych. Na tej liście znajdują się również usługi reklamowe w sieci UnBlock, która pozwala dotrzeć do osób z zainstalowanymi wtyczkami blokującymi reklamy. Dzięki zaawansowanej analityce Big Data, kampanie w niej realizowane charakteryzują się wyjątkowo precyzyjnym targetowaniem i wysokim zwrotem z inwestycji. Przykładowo, w kampanii dla klienta z branży motoryzacyjnej, wykorzystanie Action Booster zaowocowało 10-krotnie lepszym niż średnia rynkowa wskaźnikiem CTR. Dane zewnętrzne, którymi posiłkuje się Audience Network pochodzą z największej w Europie hurtowni cyfrowych informacji należącej do Cloud Technologies. Autorska platforma DMP warszawskiej spółki przetwarza już ponad 3 mld anonimowych profili internautów, analizując ich aktywność, geolokalizację, intencje i decyzje zakupowe, zainteresowania oraz kilka tysięcy innych zmiennych.

- Spółki tworzące naszą grupę kapitałową świadczą uzupełniające się usługi, w taki sposób, aby kompleksowo obsługiwać klientów. Cloud Technologies to przede wszystkim spółka technologiczna, która opracowuje innowacyjne narzędzia technologiczne. Z tych rozwiązań korzystają pozostałe podmioty z grupy: OnAudience.com, czyli nasza platforma DMP, która jest największą w Europie hurtownią danych o internautach oraz właśnie Audience Network, która korzystając z tych danych świadczy usługi doradcze w zakresie optymalizacji kampanii internetowych. Nowa odsłona Audience Network wynika z konsekwentnie realizowanej strategii całej grupy Cloud Technologies nastawionej na oferowanie coraz bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które znacząco zwiększają skuteczność działań reklamowych w Internecie – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.

Potęga danych

Audience Network ma już na swoim koncie pierwsze projekty zrealizowane z wykorzystaniem nowych rozwiązań. Dzięki usłudze Action Booster, jednemu z e-sklepów udało się m.in. znacząco zwiększyć liczbę i wartość koszyków z elektroniką - zwrot z inwestycji wzrósł trzykrotnie. Natomiast dzięki kampanii zrealizowanej w sieci UnBlock, czas spędzony przez odwiedzających wzrósł na reklamowanej stronie aż 12 razy. W innym przypadku, wykorzystanie danych przezAudience Network umożliwiło zwiększenie ilości pozyskanych leadów sprzedażowych o 700 proc. – Uzyskanie takich efektów nie byłoby możliwe bez wykorzystania innowacyjnych technologii i analityki Big Data. Będąc częścią grupy Cloud Technologies korzystamy z najnowocześniejszych technologii opracowanych przez spółkę np. platformy DMP, czy technologii UnBlock co w połączeniu z naszymi analitykami oraz zespołem realizującym kampanie daje nam ponadprzeciętne wyniki.Dzisiaj na rynku mamy do dyspozycji dane z różnych źródeł, ale firmy, w tym także reklamodawcy, nie zawsze wiedzą jak zrobić z nich użytek. Chcemy im w tym pomóc, stawiając nie tylko na wielokanałowe prowadzenie działań reklamowych, ale także na data consulting, czyli wsparcie w zrozumieniu ruchu i konwersji na stronach klienta. Posiadając nasze praktyczne doświadczenie w marketingu efektywnościowym dajemy klientom gwarancję, że otrzymają od nas raporty i rekomendacje działań skierowane na zwiększenie sprzedaży czy innych kluczowych dla firmy wskaźników – mówi Grzegorz Kosiński, CEO Audience Network.

Jednym z nowych rozwiązań oferowanych przez agencję jest zaawansowany raport AudienceInsight, tworzony na podstawie minimum 2-tygodniowej analizy ruchu na stronie klienta przy użyciu metodologii analizy sieci i teorii grafów. Pozwala on na zdiagnozowanie najlepiej konwertujących odbiorców i na podstawie utworzonych profili behawioralnych, precyzyjne określenie grupy docelowej, którą później wykorzystuje się do zaawansowanegotargetowania w ramach internetowych kampanii reklamowych. - Mamy bogate doświadczenie w realizacji kampanii performance marketingowych, jednak nie ograniczamy się do standardowych rozwiązań, które są w branży wszechobecne. Dostrzegając możliwości jakie dają nowe technologie i zaawansowana analityka danych, wprowadzamy autorskie narzędzia i wykorzystując Big Data znacząco podnosimy wskaźniki efektywności we wszystkich realizowanych przez nas działaniach - dodaje Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network.

Szerszy obraz

Zmiany w spółce wpisują się w szerszą strategię grupy Cloud Technologies, która w listopadzie 2015 r. przejęła Audience Network i która koncentruje się na marketingu efektywnościowym, data consultingu oraz mobile. Zakłada ona m.in. rozwijanie produktów i usług związanych z Big Data marketingiem oraz data consultingiem dla rynku reklamy internetowej jak również m.in. dla branży finansowej.

O skuteczności obranej przez Cloud Technologies strategii świadczą jej wyniki za ostatni kwartał 2016 r. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, notowana na NewConnect spółka zwiększyła zysk netto o 78 proc., a jej przychody ze sprzedaży wzrosły o 64,7 proc. i wyniosły 15,7 mln zł. To najlepszy wynik w historii firmy, która rok 2016 zakończyła z przychodami na poziomie 48,1 mln zł. To o 46,6 proc. więcej niż w roku poprzedzającym.
 

Marcel Płoszczyński
in Plus Media

ZNAJDŹ NAS: