Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

4-krotny wzrost w 4 lata - Polacy doceniają smartfony

Google ogłasza raport z 5-letniego badania, które objęło 625 tysięcy wywiadów z konsumentami z całego świata. W tym okresie pojawiły się setki milionów nowych użytkowników internetu. Jak wynika z raportu wykorzystanie smartfonów w skali globalnej w ciągu zaledwie 4 lat uległo podwojeniu.

Przez ostatnie 5 lat firma badawcza Kantar TNS pytała konsumentów z całego świata o ich zwyczaje związane z poruszaniem się w internecie. Odpowiedzi pokazują ogromne zmiany w sposobie korzystania z mediów, jak i w codziennym życiu, które spowodowało dynamiczne upowszechnienie się internetu w tak krótkim czasie. W 2012 r. jeden na 3 konsumentów w obrębie 40 zbadanych rynków posiadał smartfona. Tylko przez 4 lata, liczba ta wzrosła aż do 40%. Dzisiaj w Polsce, ze smartfonów korzysta 61% konsumentów w porównaniu do 15% sprzed 5 lat, co oznacza wzrost o 46 punktów procentowych w rozpowszechnieniu tych urządzeń.

Zaufany asystent

Urządzenia mobilne upowszechniły się we wszystkich grupach wiekowych, jednak w szczególności dla młodych osób stały się zaufanym asystentem. Dla polskich użytkowników poniżej 25 roku życia smartfon służy głównie do:

  • wyszukiwania informacji: 80% z nich używa wyszukiwarek mobilnie,
  • oglądania wideo: 64% ogląda wideo przynajmniej raz w tygodniu,
  • ekran telefonu to pierwsza rzecz, na jaką zerkają po przebudzeniu: dla młodych użytkowników, smartfon to ulubione urządzenie ułatwiające wykonywanie codziennych czynności, jak sprawdzanie godziny (70%) czy ustawianie budzika (74%),
  • robienia zakupów: 4% robi mobilne zakupy, a 27% poszukuje informacji o produkcie przynajmniej raz w tygodniu.

Kraj wielu urządzeń

Dni, w których smartfon był traktowany, jako drugorzędne urządzenie minęły bezpowrotnie. Około jedna trzecia użytkowników smartfonów z całego świata stwierdziła, że korzysta z internetu częściej przy pomocy smartfona niż komputera czy tabletu. W Polsce odsetek ten wynosi 14%.

Ludzie korzystają obecnie z największej liczby urządzeń jednocześnie niż kiedykolwiek wcześniej. W 2012 roku zapytaliśmy Polaków czy używają smartfonów, tabletów lub komputerów. Wtedy 61% populacji korzystało z jednego z tych urządzeń, 15% z dwóch, a tylko 2% ze wszystkich trzech. 5 lat później odsetek osób używających trzech ekranów to już 21%. Inne urządzenia wymagające łącza z internetem także zyskują coraz większą popularność: 32% Polaków stwierdziło, że posiada telewizor podłączony do sieci - smart TV.

Do czego jeszcze Polacy wykorzystują swoje smartfony?

  • 60% robi zdjęcia i kręci wideo,
  • 44% słucha muzyki,
  • 39% sprawdza pogodę,
  • 31% sprawdza wiadomości,
  • 29% gra w gry,
  • 26% zarządza kalendarzem i spotkaniami
  • 21% korzysta z map (także w trakcie podróży), informacji o natężeniu ruchu,
  • 15% sporządza listy zakupów i zadań do wykonania,
  • 10% czyta książki, magazyny,
  • 6% śledzi swoją aktywność sportową i diety.

 

O raporcie:

Google Consumer Barometer Report zawiera wnioski z globalnego i wieloletniego projektu badawczego. Dzięki narzędziu consumerbarometer.com można poznać szczegółowe dane o sposobach korzystania z internetu i różnych urządzeń dla konkretnych krajów, samodzielnie tworzyć wykresy dla danych rynków czy grup demograficznych i porównywać Polskę względem innych państw.

 

Raport można pobrać pod adresem:

https://storage.googleapis.com/think-v2-emea/v2/d7130_barometer_report_2016_final%281%29.pdf

***

Dodatkowe informacje:

O Alphabet Inc.

Larry Page i Sergey Brin założyli Google we wrześniu 1998 r. Dzisiaj Google zatrudnia ponad 50 tys. osób na całym świecie, oferując szeroką gamę popularnych produktów oraz platform takich jak: wyszukiwarka, Mapy, rozwiązania reklamowe, Gmail, Android, Chrome i YouTube. W październiku 2015 r. powstał holding Alphabet, a Google stał się jego częścią. Więcej na temat misji Alphabet można znaleźć pod adresem http://abc.xyz.


Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl