Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Jak pies z kodem

Jak pies z kodem

Entuzjazm wobec QR kodów oklapł równie szybko, co się narodził. Słusznie? Wątpię. Złej sławie QR kodów sprzyja ich złe wykorzystanie w kampaniach. Użyte dobrze skutecznie pracują na sukces reklamowanych marek.

Tylko 4 proc. reklam prasowych w ub.r. zawierało QR kod. Ich wykorzystanie spadało z kwartału na kwartał, by w okresie październik-grudzień osiągnąć ledwie 2,5 proc. udział. Zważywszy na huraoptymizm sprzed kilku sezonów, wskaźnik wykorzystania QR kodów wypada mizernie. Nieefektywne? Nieefektowne? Stawiam tezę, że po prostu źle dotąd wykorzystywane.

Gdzie kieruje kod  

Wyobraźmy sobie nieklikalny baner internetowy albo spot telewizyjny bez dźwięku… A teraz – otwórzmy gazetę i przeskanujmy wzrokiem, a następnie komórką dostępne tam QR kody. Trzeba mieć sporo szczęścia, by trafić na reklamy, które wykorzystują kody zgodnie ze sztuką.  

Często obserwujemy podejście do nich jak do narzędzia, bez głębszej refleksji jaka ma być właściwie rola QR kodów, do czego mają być użyte. W takich sytuacjach często dochodzi też do wymyślania na siłę „do czego może kierować kod?”. W tej sytuacji kampania często jest już skazana na porażkę. Może się to skończyć np. przekierowaniem do spotu telewizyjnego umieszczonego na YouTube. Najczęściej jednak kończy się na odwołaniu do strony www. Pojawia się tylko pytanie – w jakim celu mamy kierować ludzi z prasy czy outdooru na stronę internetową?

Jeżeli faktycznie mamy powód, by ludzi zaprosić (na stronie znajduje się np. kupon rabatowy, czy wartościowy dla odbiorcy kontent) należy zadbać o przystosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Bez tego, użytkownik może zwyczajnie nie znaleźć tego, co chcemy mu dać. Myślenie o QR kodach najczęściej kończyło się na hurra optymizmie i nadziei, że ich użycie nada innowacyjny charakter komunikacji. Często było zwykłą stratą czasu marketera, agencji i - przede wszystkim – konsumenta, który zrażony, drugi raz najprawdopodobniej nie skorzysta już z tego rozwiązania, nie widząc w nim żadnej wartości dodanej.

Po pierwsze: po co?

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Piotr Adamczyk
MEC Interaction

Piotr Adamczyk, Mobile & Emerging Platforms Manager, MEC Interaction


W reklamie internetowej pracuje od 2006 roku. Pierwsze kroki stawiał w domu mediowym OMD, następnie pracował w sieci reklamowej ARBO i domu mediowym Infinity Media. Z MEC Interaction związany od 6 lat. Pracował dla takich klientów jak Nestle Polska, Hortex, Orange, Mercedes, Nivea, Citi, Kompania Piwowarska, H&M. Od 3 lat kieruje komórką odpowiedzialną za wykorzystanie narzędzi mobile marketingu w komunikacji. Jako pierwsza osoba w Polsce zdobył tytuł Mobile Certified Marketer przyznawany przez Mobile Marketing Association. Prywatnie biegacz, miłośnik jedzenia i podróży.

Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl