Święta, święta...a po świętach? Sztuczna inteligencja antidotum na świąteczny spadek sprzedaży

Zbliżający się okres wielkanocny ma swoją tradycyjną symbolikę. To także symboliczne "przejście" w świecie e-commerce. Nowe, wiosenne otwarcie zapowiada śród sezonowe promocje, a w związku z tym wzrosty sprzedaży. Przed samymi świętami tendencja jest jednak odwrotna. Jak pokazują analizy RTB House, w weekend wielkanocny sklepy internetowe notują blisko 30 proc. spadek ruchu w porównaniu ze średnią miesięczną. Im szybsze przebudzenie zaraz po zakupowym letargu, tym zatem większa szansa na dobre rezultaty. Z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja.

2017-04-04 12:49:46

Okres świąteczny wpływa zarówno na aktywność użytkowników, jak i ich potencjał zakupowy. W obu przypadkach obserwujemynaturalne spadki zainteresowania ofertą sklepów internetowych. Zagregowane dane RTB House za marzec 2016 r. pokazują, że w czasie wydłużonego weekendu świątecznego (sobota, niedziela, poniedziałek) e-sklepy odnotowały 30 proc. mniejszy ruch i blisko 50 proc. mniej konwersji niż przeciętnie. Po krótkiej zakupowej stagnacji przychodzi jednak zdecydowany sprzedażowy boom – już we wtorek widoczny był kilkudziesięcioprocentowy wzrost ruchu i liczbysfinalizowanych transakcji (kolejno: prawie 70 proc. i 130 proc. względem średniej dla wielkanocnego weekendu).Co zatem zrobić, by przekuć wzmożone zainteresowanie w sprzedażowy sukces?

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Aby uzyskać dostęp do zasobów premium i naszego newslettera prasowego wpisz swój adres e-mail:

Zapisz się i zyskaj

- dedykowane zniżki na szkolenia i projekty branżowe
- najświeższe informacje z rynku podane w prostej i kompaktowej formie
- dostęp do najwartościowszych treści na www.o-m.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

ZNAJDŹ NAS: