Rośnie rola marketingu w firmach

Tworzenie strategii, dbanie o wizerunek marki, wspieranie sprzedaży - zadania działu marketingu przez lata zdawały się być nieprecyzyjne i spychane na margines firmy. Dziś z racji zupełnie nowych obowiązków i coraz istotniejszej roli marketingu w świecie biznesu ich pozycja w strukturze przedsiębiorstwa wzrasta. Co więcej, przez nacisk na marketing cyfrowy ich działania są również znacznie łatwiejsze do zmierzenia. A zatem, marketerzy - właśnie nadchodzi Wasz czas. Teraz już tylko od Was zależy, czy zdołacie go wykorzystać.

2017-02-21 15:27:11
Autor:

Marketing przechodzi rewolucję. To jedyny dział w firmie, który podlega ogromnym zmianom i jest to związane z nieustannie zmieniającymi się modelami zakupowymi klientów. Współczesny konsument ciągle zmienia sposób, w jaki dokonuje wyboru produktów i usług. To powoduje, że praca marketera też musi się zmieniać, a za konsumentem musi podążyć również technologia.  – uważa Grzegorz Błażewicz, autor książki „Rewolucja z Marketing Automation” (źródło: Newseria)

Jakim wyzwaniom będą zatem musiały sprostać nowoczesne działy marketingu?

Inwazja Milennialsów

Nie sposób zliczyć artykułów, które traktują o zagrożeniach i szansach płynących z nadejścia nowego pokolenia. Okiełznanie Millennialsów faktycznie będzie języczkiem u wagi wszystkich firm. Jeśli bowiem marketerom uda się zyskać ich sympatię,  pozostaną wierni marce i nie będą szczędzić jej pochwał na wszelkie możliwe sposoby  Jeśli natomiast firma ich zawiedzie – czeka ją prawdziwa fala nienawiści. 

Większa personalizacja przekazu

W świecie, w którym zasypywani jesteśmy ogromną ilością contentu, mając jednocześnie coraz mniej czasu na jego analizę, personalizacja przekazu jest kluczem do sukcesu firmy. Marketerzy będą musieli zwielokrotnić wysiłki, aby tworzyć jak najbardziej szczegółowe grupy docelowe.

Wzrost znaczenia technologii w marketingu

Nowoczesne, cyfrowe rozwiązania dają ogromne możliwości. Aby nadążyć za konkurencją, trzeba jednak wiedzieć, jak je skutecznie wykorzystać. Badania pokazują, że naprawdę warto. Specjaliści z Forrester przewidują, że w 2021 roku rynek digital marketingu osiągnie wartość 119 miliardów. To aż 11-procentowy wzrost względem aktualnego stanu rzeczy.

Ogromna ilość danych do analizy

Dzięki specjalistycznym narzędziom zgromadzenie dużej ilości informacji o klientach nie jest już problemem. Większym kłopotem stają się natomiast pomiary, analizy danych i wyciąganie rozsądnych wniosków. Zadanie to spada naturalnie na barki marketerów.

Rozwój marketerów jest zatem absolutną koniecznością. Niezwykle dynamicznie zmieniające się środowisko biznesowe wymusza na każdym przedstawicielu działu marketingu bezustanne podnoszenie kwalifikacji. Tylko w ten sposób mogą sprostać wymaganiom i utrzymać pozycję na rynku. Zarówno własną, jak i firmy.

Znakomitym rozwiązaniem są szkolenia, które pozwalają marketerom uporządkować wiedzę i zdobyć nowe, aktualne kwalifikacje. Uzyskane dzięki nim certyfikaty są nierzadko absolutnie bezcennym elementem CV. Te spod szyldu The Chartered Institute of Marketing (CIM) stanowią również wejściówkę do największej społeczności marketerów na świecie.

CIM jest największą organizacją zrzeszającą marketerów na świecie - działa w 100 krajach, a jego prestiżowe dyplomy posiada ponad 150 000 osób. W Polsce jego jedynym Akredytowanym Centrum Egzaminacyjnym jest firma questus, a realizowane przez nią programy szkoleniowe Diploma in Professional Marketing są obecne na rynku już od szesnastu lat. 10 marca, w Warszawie startuje ich czterdziesta edycja

Diploma in Professional Marketing to roczny cykl spotkań i warsztatów, w czasie których profesjonaliści, praktycy i eksperci w swoich dziedzinach prowadzą inspirujące i rozwijające zajęcia w zakresie marketingu i zarządzania firmą. Wśród prelegentów znajdziemy m. in:

  • prof. Robert Kozielski - członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk, autor książek „Biznes nowych możliwości” oraz „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, pracował między innymi z takimi firmami jak Unilever, Microsoft, Hewlett-Packard, Johnson&Johnson, Bayer, mBank, Merck, Abbott, BRE Bank, LOTOS.
  • dr Jacek Pogorzelski - wykładowca programów MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty, a także certyfikowanych programów marketingowych The Chartered Institute of Marketing w Londynie.
  • dr Katarzyna Nizińska - coach, ekspert HR, trener biznesu i rozwoju osobistego, posiada 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz rozwojem pracowników, handlowców oraz kadry kierowniczej. 

Zakres tematyczny programu obejmuje cztery moduły:

  • Strategic Marketing - rozwija umiejętność strategicznego spojrzenia na działania marketingowe, odpowiada na  potrzebę rozumienia i zdolność wykorzystania zmian zachodzących we współczesnym środowisku biznesowym.
  • Mastering Metrics - koncentruje się wokół problemu pomiaru działań marketingowych, wskazuje źródła danych i pomaga w ocenie ich jakości.
  • Driving Innovation – pokazuje proces tworzenia innowacji przez pryzmat przedsiębiorczości i rozbudza wizjonerskie podejście do innowacyjności.
  • Digital Strategy - pozwala na zrozumienie możliwości, jakie daje nowoczesna technologia; pokazuje, jak można wykorzystać jej narzędzia w procesie strategicznego i operacyjnego zarządzania firmą.

Szkolenie trwa cały rok i składa się z aż dwunastu sesji realizowanych w piątki i soboty. Ponadto uczestnicy mają zagwarantowany wyjazd na 3-dniowe warsztaty strategiczne, program przygotowania do egzaminu, bezpłatne konsultacje z wykładowcami oraz darmowy dostęp do platformy społecznościowo-rozwojowej Knowledge Garden. Pakiet korzyści jest zatem równie elitarny, jak samo szkolenie.

Kolejna, już czterdziesta edycja programu rusza 10 marca w Warszawie. Warto zatem pomyśleć o zdobyciu wiedzy i zupełnie nowych kwalifikacji w zakresie marketingu. Dynamika rozwoju tej dziedziny pokazuje, że jedynie profesjonalne kompetencje pozwolą sprostać nadchodzącym wyzwaniom.

ZNAJDŹ NAS: