Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Rok 2016 w Google: wyniki lokalne i mobilne z największymi zmianami

Miniony rok i modyfikacje w wyszukiwarce Google podsumowuje w ciekawej infografice agencja SEO SEMTEC. Wśród 18 kluczowych zmian znalazła się m.in. długo oczekiwana aktualizacja Pingwin 4.0 oraz nowy algorytm Possum.

Większość aktualizacji w Google pozostaje niezauważalna dla osób korzystających z wyszukiwarki, ale w 2016 roku wprowadzono kilka rozwiązań, które dostrzegalne są dla każdego. Są to m.in. wyświetlane w wynikach dla mobile karty rozszerzone (z ang. rich cards) oraz oznaczenia przyspieszonych stron mobilnych (AMP – accelerated mobile pages). Ponadto pojawiła się dodatkowa zakładka umożliwiająca przejście do zakupów bezpośrednio z wyszukiwarki, czy fragmenty z odpowiedzią (z ang. featured snippets), w których od razu wyświetla się odpowiedź na pytanie wpisane w wyszukiwarce. Takie modyfikacje mają ułatwić korzystanie z Google zwykłym użytkownikom.

 

W kontekście marketingu w wyszukiwarce na szczególną uwagę zasługuje wprowadzenie algorytmu Pingwin 4.0, którego zadaniem jest zwalczanie nienaturalnych metod zdobywania linków do witryn. Po wprowadzanych zmianach widać wyraźnie też trend faworyzujący urządzenia mobilne (aktualizacja „Mobilegeddon 2” czy testy „Mobile-first indexing”). Istotne było również wprowadzenie algorytmu Possum (Opos), który spowodował spore zawirowania w lokalnych wynikach wyszukiwania.

18 najważniejszych zmian wprowadzonych przez Google w 2016 r. opisuje poniższa infografika.

Opracowanie infografiki: Maciej Dobkowicz, Łukasz Gwizdała

 

Maciej Dobkowicz
SEMTEC

SEO account manager - od pięciu lat związany z branżą SEO, posiada dwuletnie doświadczenie w zakresie audytów i optymalizacji SEO serwisów 
internetowych. Pracuje w agencji SEMTEC świadczącej kompleksowe usługi pozycjonowania stron w wyszukiwarkach.
Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl