Rok 2016 w Google: wyniki lokalne i mobilne z największymi zmianami

Miniony rok i modyfikacje w wyszukiwarce Google podsumowuje w ciekawej infografice agencja SEO SEMTEC. Wśród 18 kluczowych zmian znalazła się m.in. długo oczekiwana aktualizacja Pingwin 4.0 oraz nowy algorytm Possum.

2017-01-30 09:24:09

Większość aktualizacji w Google pozostaje niezauważalna dla osób korzystających z wyszukiwarki, ale w 2016 roku wprowadzono kilka rozwiązań, które dostrzegalne są dla każdego. Są to m.in. wyświetlane w wynikach dla mobile karty rozszerzone (z ang. rich cards) oraz oznaczenia przyspieszonych stron mobilnych (AMP – accelerated mobile pages). Ponadto pojawiła się dodatkowa zakładka umożliwiająca przejście do zakupów bezpośrednio z wyszukiwarki, czy fragmenty z odpowiedzią (z ang. featured snippets), w których od razu wyświetla się odpowiedź na pytanie wpisane w wyszukiwarce. Takie modyfikacje mają ułatwić korzystanie z Google zwykłym użytkownikom.

 

W kontekście marketingu w wyszukiwarce na szczególną uwagę zasługuje wprowadzenie algorytmu Pingwin 4.0, którego zadaniem jest zwalczanie nienaturalnych metod zdobywania linków do witryn. Po wprowadzanych zmianach widać wyraźnie też trend faworyzujący urządzenia mobilne (aktualizacja „Mobilegeddon 2” czy testy „Mobile-first indexing”). Istotne było również wprowadzenie algorytmu Possum (Opos), który spowodował spore zawirowania w lokalnych wynikach wyszukiwania.

18 najważniejszych zmian wprowadzonych przez Google w 2016 r. opisuje poniższa infografika.

Opracowanie infografiki: Maciej Dobkowicz, Łukasz Gwizdała

 

ZNAJDŹ NAS: