Co drażni klienta i gryzie agencję? - rozmowa z Marcinem Majem, prezesem Grupy OS3

Jak kryzys zmienił oblicze rynku agencji i relacji z klientami?

2016-08-31 11:04:16

OMP: Zacznijmy od nieśmiertelnego pytania – jak wybrać dobrą i tanią agencję?
Marcin Maj:
Nie ma dobrze i tanio. Wszystko zależy od tego, jakie są oczekiwania klienta. Duże firmy i korporacje potrzebują czegoś więcej niż tylko zbudowanie WWW czy wykonanie bannera. Zmiany na rynku spowodowały, że agencja staje się dla swoich klientów partnerem, a nie tylko wykonawcą. Rozmawiamy o marketingu w szerszym stopniu – o celach sprzedażowych, insightach, produkcie samym w sobie w kontekście dystrybucji czy promocji w punkcie sprzedaży. Najważniejsza jest strategia i odpowiedzialność za nią. To ona generuje największe koszty, bo aby była skuteczna, wymaga zaangażowania ludzi z doświadczeniem. W OS3 mamy 60 tęgich głów, które tworzą jedyny w swoim rodzaju zgrany zespół ekspertów, a to kosztuje.
OMP: Ty i OS3, Tomek Karwatka i Divante, Paweł Sala i Freshmail, Maciek Gałecki i BlueRank,… Czy każda agencja musi mieć „twarz”?
M.M.:
Nie każda…
OMP: Ale czy ta rozpoznawalność nie powoduje, że widząc Marcina Maja na Kongresie Online Marketingu wyślę mu brief?
M.M.:
Nie chodzi o rozpoznawalność, bo to nie konkurs piękności. Faktycznie jest duża korelacja pomiędzy publicznym wystąpieniem a liczbą zapytań ofertowych. Ta strategia doskonale nam się sprawdza, ponieważ promujemy agencję i konkretne osoby z nią związane, dzieląc się wiedzą, by pokazać potencjalnym klientom, że w OS3 pracują wybitni specjaliści.
OMP: Tylko że potem przychodzi rozczarowanie – showman Marcin Maj na konferencji, a potem anonimowy account manager…
M.M.: Anonimowy czy nie, ma być kompetentny. Amen. Dziś mam przekonanie, że w wielu aspektach zatrudniam ludzi mądrzejszych od siebie i to o to tu chodzi. Dbam o to, aby w agencji pracowali najlepsi eksperci, którzy specjalizują się w szerokich dziedzinach marketingu.
OMP: To nie kokieteria?
M.M.:
Kiedyś miałem ambicję być najlepszy we wszystkim. Dziś wiem, że naprawdę wielu wyprzedziło mnie o dystans i to bardzo dobrze.
OMP: Agencje zaczynają się specjalizować tak jak ludzie. Divante i Unity to e-commerce, AMG.net i ePoint to technologia, a OS3 to przede wszystkim strategia i kreacja?
M.M.:
Zgadza się. Od 19 lat jestem w branży, a od 16 stoję na czele OS3 i obserwuję co dzieje się dookoła. Wyraźnie dostrzegalna jest specjalizacja agencji w danych kierunkach, ale równie ważny staje się rozwój ich kompetencji i dostosowanie do ciągle zmieniającego się rynku. Niezwykle ważne jest, aby w organizacji był lider, ale jeszcze istotniejsze jest to, aby był otoczony ekspertami z różnych dziedzin.
OMP: W czym się specjalizuje Marcin Maj?
M.M.:
Uwielbiam obszar new business. Mam satysfakcję, iż znakomita większość klientów została pozyskana przy moim współudziale. To zawsze dreszczyk emocji i ogromna satysfakcja, gdy słyszysz od potencjalnego klienta: TAK!
OMP: W jakim kierunku ewoluują agencje?
M.M.:
W OS3 wychodzimy poza przeglądarkę i przejmujemy kompetencje tradycyjnych agencji. Realizujemy loterie i konkursy, wspieramy reklamę w punktach sprzedaży czy szerokie działania dotychczas zarezerwowane dla agencji BTL. Pracujemy nad tym, aby być partnerem biznesowym klienta, który uczestniczy w rozmowie o komunikacji, ale również o sprzedaży. Jedno bez drugiego nie istnieje.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Aby uzyskać dostęp do zasobów premium i naszego newslettera prasowego wpisz swój adres e-mail:

Zapisz się i zyskaj

- dedykowane zniżki na szkolenia i projekty branżowe
- najświeższe informacje z rynku podane w prostej i kompaktowej formie
- dostęp do najwartościowszych treści na www.o-m.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

ZNAJDŹ NAS: