Kliknięcia w reklamę vs sesje na stronie. Przyczyny różnic i sposoby optymalizacji

Pierwsza myśl marketera porównującego statystyki kliknięć z płatnej kampanii z ilością sesji na stronie zazwyczaj brzmi "coś tu nie gra" lub "ktoś mnie naciąga". Rzadko kiedy dane dostępne w Google Analytics są identyczne z liczbami w panelach reklamowych Google AdWords, Facebook Ads, czy jakiegokolwiek innego narzędzia reklamowego. Różnice w wynikach kampanii wydają się tym większe, im większy jest jej zasięg. Nie musisz się nimi zbytnio martwić, ale powinieneś wiedzieć, skąd się biorą i jaki jest dopuszczalny margines błędu.

2016-06-17 08:53:58

Najpopularniejszym modelem rozliczeń w kampaniach online jest płatność za kliknięcie, czyli popularne CPC (cost per click). Skoro płacimy za każdego użytkownika, który kliknął w naszą reklamę, chcemy aby to kliknięcie skończyło się wizytą na naszej stronie. Nic dziwnego, że reagujemy nerwowo, gdy musimy płacić za „puste” kliknięcia. Przed przelaniem środków na kampanię nikt nas nie ostrzegał, że taka sytuacja może mieć miejsce. Czy mamy wpływ na zmniejszenie rozbieżności pomiędzy wizytami w serwisie a kliknięciami w reklamę? Tak, ale w bardzo ograniczonym stopniu i tak naprawdę nie będzie miało to dużego wpływu na performance kampanii, a bardziej na dokładność zbieranych danych. Jednak zanim przejdziemy do działań optymalizacyjnych, przyjrzyjmy się bliżej najczęstszym przyczynom tego zjawiska.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Aby uzyskać dostęp do zasobów premium i naszego newslettera prasowego wpisz swój adres e-mail:

Zapisz się i zyskaj

- dedykowane zniżki na szkolenia i projekty branżowe
- najświeższe informacje z rynku podane w prostej i kompaktowej formie
- dostęp do najwartościowszych treści na www.o-m.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

ZNAJDŹ NAS: