Tylko wielokanałowe podejście pozwoli stworzyć potencjał e-sklepu

Omnichannel to rozwiązanie które coraz częściej wprowadzają wielkie sieci handlowe, jednak może być także z powodzeniem zastosowane w mniejszych e-sklepach. Pomogą w tym narzędzia automatyzacji marketingu. Dane SalesBee pokazują, że dzięki nim można zwiększyć wyniki sprzedaży średnio o 25 proc. Wielokanałowość nie musi bowiem oznaczać wyłącznie budowy sklepów stacjonarnych przez te działające wyłącznie w sieci.

2016-04-27 09:04:13

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2015” 55 proc. polskich internautów korzystało z zakupów online. Jednak jak wynika z badań SalesBee problemem e-sklepów jest to, że tylko 9 proc. osób, które odwiedzają jego stronę, dodaje produkty do koszyka, a zakup finalizuje zaledwie 3 proc. Często powodem takiego zachowania konsumenta jest nieprzystosowanie sklepu do potrzeb kupującego. Drogą do budowania satysfakcji klienta jest tzw. user experience - sposób projektowania stron i aplikacji tak by były funkcjonalne, atrakcyjne i proste w obsłudze dla użytkownika. Przekłada się to na ogólne wrażenie jakie wynosi klient podczas użytkowania strony, a następnie również na sprzedaż. Ważne w budowie user experience jest sprawdzanie konkretnych rozwiązań, np. za pomocą testów A/B, czyli przedstawiania grupie użytkowników dwóch różnych rozwiązań mające na celu wybranie tego, które sprawdza się lepiej. Pomocą w budowie dobrego e-sklepu może być również odpowiednie wykorzystanie danych płynących z kanałów kontaktu i sprzedaży. Omnichannel czyli wielokanałowość to sposób prowadzenia biznesu integrujący nie tylko wszystkie kanały kontaktu klienta z firmą, ale również te odpowiedzialne za sprzedaż.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Aby uzyskać dostęp do zasobów premium i naszego newslettera prasowego wpisz swój adres e-mail:

Zapisz się i zyskaj

- dedykowane zniżki na szkolenia i projekty branżowe
- najświeższe informacje z rynku podane w prostej i kompaktowej formie
- dostęp do najwartościowszych treści na www.o-m.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

ZNAJDŹ NAS: