Sukces w mediach społecznościowych wczoraj i dziś

Media społecznościowe już od pewnego czasu są jedną z ważniejszych części budowania strategii obecności w sieci. Trudno sobie w tej chwili wyobrazić markę, która by nie była w nich obecna. I nie możemy się temu dziwić, w końcu jest to bezpośredni kontakt z naszymi klientami. Prawdę mówiąc, teraz każdy internauta może być naszym klientem, od nas zależy jak go zaangażujemy do wejścia w interakcję z naszym produktem czy marką. A jak weźmiemy do tego statystyki z 2012 r, które mówią o tym, że w mediach społecznościowych prawie 40% osób mówi o markach to mamy spory potencjał pod nasze działania. W związku z tym warto pomyśleć o rozkręceniu działań w social media. Problemem pozostaje tylko to -jak mierzyć takie działania i co marka będzie miała z naszej aktywności na Facebooku czy Twitterze.

2015-12-11 09:45:27

Kiedyś, w czasach pierwszych mediów społecznościowych w Polsce – takich jak chociażby Epuls, podstawową formą reklamy były bannery – mało kto robił coś innego – z prostej przyczyny – ciężko było sprawdzić jak innego rodzaju przedsięwzięcia przekładają się na sprzedaż konkretnych produktów (o wizerunku budowanym w mediach społecznościowych mało kto wtedy myślał). Chociaż i w tamtych czasach (lata 2005–2006) pojawiały się ciekawe kampanie reklamowe, jednak traktowane trochę z przymrużeniem oka, jako ciekawostki. W Epulsie była to współpraca mBanku przy promocji IzzyKonta/IzzyBanku (konto w „dorosłym” banku, ale tylko dla młodych) – kampania dobrze zgrywała się z targetem obecnym na serwisie, gdyż założenie serwisu opierało się w głównej mierze na osobach do 20 roku życia, a IzzyBank był skierowany do młodych ludzi w wieku powyżej 13 lat. Założeniem kampanii było dostosowanie konta do potrzeb internautów w oparciu o potrzeby użytkowników serwisu. W ciągu dwóch lat od startu kampanii do Izzy dołączyło 10 tys. użytkowników Epuls, co zwiększyło liczbę rachunków do 60 tys. W pewnym sensie jest to niebywały sukces, pytanie tylko, czy to było założenie banku, kiedy startował z kampanią? Współpraca obu serwisów trwała długo, a sam próg wejścia był dość niski – z poziomu Epulsa można było po prostu założyć konto i dostać specjalne bonusy z tym związane. Podobnie było w Gronie, czyli serwisie grono.net – tam był system „Strefa grono.net”, gdzie we współpracy z Bankiem WBK były wydawane specjalne karty płatnicze. Marki mogły również pojawiać się na Gronie przy pomocy „gron tematycznych” – czyli de facto moderowanych przez markę for wewnątrz serwisu. Ogólnie w czasie początkowego boomu na media społecznościowe rozwiązanie moderowanych przez markę for czy grup dyskusyjnych było bardzo modne i do tej pory można się w niektórych serwisach z tym spotkać, bo czymże innym jak nie tym są fanpage’e na Facebooku? Tam marka może zdecydować co umieszcza, a czego może się pozbyć.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Aby uzyskać dostęp do zasobów premium i naszego newslettera prasowego wpisz swój adres e-mail:

Zapisz się i zyskaj

- dedykowane zniżki na szkolenia i projekty branżowe
- najświeższe informacje z rynku podane w prostej i kompaktowej formie
- dostęp do najwartościowszych treści na www.o-m.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

ZNAJDŹ NAS: