Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Geolokalizacja w marketingu

Coraz więcej mówi się o użyciu geolokalizacji w marketingu i coraz częściej jest ona używana. Z drugiej jednak strony myślę, że mówi się o niej zbyt mało, a używana jest w niewłaściwy sposób. Skąd takie wnioski? Otóż przeglądając chociażby newsy na temat nowych kampanii reklamowych, nie cichną pod nimi głosy ludzi, którzy uważają, że są śledzeni choć sobie tego nie życzą. To samo jest na wszelkiego rodzaju forach i grupach dyskusyjnych w mediach społecznościowych.

Nie ma co się oszukiwać – to, że branża marketingowa się czymś zachwyca i chętnie z tego korzysta (sprawdzając jak to wszystko działa i często mając z tego różne profity), nie znaczy, że tak samo zachwyca się tym przeciętny Kowalski. Wręcz przeciwnie, gdyż może się poczuć nie tylko śledzony ale i zaszczuty. Z drugiej strony wszyscy coraz chętniej – świadomie lub nie, z rozwagą czy też bezmyślnie - dzielimy się swoimi danymi w sieci dostarczając wielu niezwykle cennych informacji na swój temat.

Przez ostatnich kilka lat, miałem przyjemność kilkukrotnie pracować nad mobilnymi projektami geolokalizacyjnymi, w przeróżnym wymiarze i celu biznesowym. Ciekawostką jest to, że żaden z nich finalnie nie doszedł do skutku, głównie z powodu braków budżetowych; mimo to, przyznać trzeba, że każdy z nich był wyjątkowy i w swoich założeniach chciał bazować na danych, które sami wszak udostępniamy. Przyznam również, że każdy z tych projektów byłby mocno innowacyjny w swoich założeniach i najpewniej do pewnego stopnia zrewolucjonizowałby metody docierania do konsumenta, gdyby miał szanse powstania. Przy okazji jednak dochodzi do pewno rodzaju sporu „moralnego”, czy aby wykorzystywać treści, jakie z jednej strony sami udostępniamy, ale z drugiej strony niekoniecznie również celem bycia obiektami działań marketingowych.

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Bartłomiej Juszczyk
Grupa Adweb

Dyrektor zarządzający agencji marketingu zintegrowanego Grupa Adweb

W sektorze mediów i reklamy działa od ponad 15 lat. Manager, inwestor, ekspert mediów, wykładowca; prywatnie podróżnik, pasjonat motocykli i sportów ekstremalnych, alpinista, teoretyk nauk ekonomicznych w trakcie rozprawy doktorskiej. Autor kilkuset publikacji poświęconych budowaniu marek, wizerunku, promocji firm, zagadnieniom strategii marketingowych oraz wykorzystania Public Relations w kampaniach zintegrowanych; prelegent konferencji i spotkań branży marketingu, PR i IT, wykładowca akademicki warsztatów promocji i reklamy, komentator polskiego rynku marketingu oraz interactive. Promotor niesztampowych kampanii i rozwiązań komunikacyjnych w strategiach marek. Twórca grupy marketingowej – Grupa Adweb, działającej na różnych polach promocji 360.

Skontaktuj 
się z autorem:

Tagi: #case study, #google, #marketing efektywnościowy, #real-time marketing, #reklama, #sprzedaż w internecie, #strategia

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl