Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Wsparcie marketingu przyszłości

Marketing jest dziedziną, która bardzo dynamiczne się zmienia, szybko reaguje na trendy, wprowadzając usprawnienia i nowości. Wobec narastającego chaosu informacyjnego coraz trudniejsze staje się pozyskanie uwagi odbiorcy - nawet mimo faktu coraz większej liczby możliwości technologicznych. Dotyczy to również branży marketingowej. Narzędzia, które są dziś dobrze znane i używane, w przyszłości mogą stać się niewystarczające. Czego zatem powinniśmy oczekiwać? W artykule poruszymy takie zagadnienia jak przyszłość billboardów, DOOH (w tym digital signage) i materiałów POS.

Spróbujmy więc skoncentrować się na zagadnieniach związanych z przyszłością billboardów, DOOH (w tym digital signage) i materiałów POS. Dlaczego właśnie tych narzędzi? Ponieważ jest to oręż, którym posługuje się zdecydowana większość marketerów, przede wszystkim pracujących w takich branżach jak fmcg, retail, motoryzacja, telekomunikacja, bankowość, podróże i jeszcze wiele, wiele innych. Oczywiście nie chodzi nam o to, żeby ten artykuł stanowił futurystyczną wizję – bo te się na ogół nie sprawdzają (według Powrotu do Przyszłości już od jakiegoś czasu standardowym środkiem komunikacji każdej rodziny powinny być latające samochody!). Jednak postęp technologiczny i tempo rozwoju narzędzi wspierających sprzedaż pozwalają prognozować efekty i wyniki jakich możemy się spodziewać w perspektywie kilku, może kilkunastu lat.

POS – karton odejdzie w zapomnienie?

Na polskim rynku raczej nieprędko, choć taka zmiana w perspektywie kilkunastu lat może nastąpić. Faktem jest, że już teraz pojawiają się prognozy mówiące o tym, że tradycyjne, kartonowe materiały POS znikną z hipermarketów i innych sklepów. W Polsce jak na razie się na tego typu tendencję nie zanosi, czego powodem jest kilka czynników. Materiały POS trzeba czymś zastąpić, albo zupełnie nowym produktem albo lepszymi materiałami z jakich wykonane były by POSy. Jak mogą wyglądać lepsze POS-y? Już teraz na rynku są dostępne materiały i stoiska oddziałujące na więcej niż jeden zmysł. Martin Lindstrom, uznany ekspert brandingu i neuromarketingu twierdzi, że zastosowanie rozwiązania angażującego dwa zmysły powoduje wzrost lojalności względem marki o około 30%. Rozwiązanie angażujące trzy zmysły ma dawać już wzrost 70-procentowy. A to oznacza, że przyszłością są POS wydające dźwięki, wyświetlające obrazy i emitujące zapachy. Coraz większą popularność zdobędą też stoiska, które pozwolą szybko i bez kosztowo wypróbować produkt. Nowa technologia wymusi częstsze wykorzystanie materiałów bardziej odpornych i trwałych niż karton – pleksiglasu, włókna szklanego, a w wypadku marek premium prawdopodobnie metalu i drewna. Takie materiały będą musiały być tworzone z myślą o całej marce, a nie pojedynczej kampanii – wyrzucenie POS z kartonu po zakończonej kampanii nie stanowi problemu, jednak nie postąpimy tak z POSem wykonanym  z metalu czy pleksi. Jednak wraz z jakością takich materiałów pojawia się zagrożenie ich zniszczenia lub awaryjności. Firmy ostrożnie podchodzą do tego typu rozwiązań właśnie przede wszystkim z uwagi na koszty wynikające z uszkodzenia, kradzieży czy awarii. Tak więc na naszym „podwórku” to kwestia co najmniej kilku lat.

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Maciej Olechno
Paperhat

New Business Manager

Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl