Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Kulturalnie i rozrywkowo, ale czy mobilnie? Czy w branży kultury i rozrywki potrzebna jest mobilna wersja strony?

10-13 proc. - mniej więcej tyle ruchu internetowego w Polsce pochodzi z urządzeń mobilnych, czyli innych niż komputery i laptopy. Oczywiście udział odwiedzin mobilnych różni się w zależności od segmentów rynku, w których działają witryny. Według wszelkich prognoz ten procent cały czas będzie rósł.

Rys. 1. Udział rodzajów urządzeń w odsłonach stron internetowych w Polsce 2012 – 2015 r.

Źródło: http://ranking.pl/pl/rankings/pc-vs-nonpc.html

Rys. 2. Miesięczna liczba odsłon na stronach mobilnych (mld)


Źródło: Perspektywy rozwojowe mobile online w Polsce / 2015 http://www.ican.pl/files/book_raport_mobile_2015.pdf.

 

Rys. 3. Czas spędzany na stronach mobilnych (mln godz. – seria słupkowa) oraz średni czas na odsłonę (min – seria liniowa) w miesiącach 2014

Źródło: Perspektywy rozwojowe mobile online w Polsce / 2015 http://www.ican.pl/files/book_raport_mobile_2015.pdf.

Taki trend wymusza dostosowanie serwisu www do prawidłowego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. W szczególności dotyczy to specyficznych grup witryn, do których należą m.in. te z szeroko rozumianej sfery kultury i rozrywki. Zaliczają się tutaj strony kin, teatrów, muzeów czy serwisy z rezerwacją i sprzedażą biletów na koncerty, festiwale i wydarzenia sportowe. Dlaczego właśnie w ich przypadku tak ważna jest mobilna wersja strony?

Jak pokazują badania Google’a zamieszczone na stronie thinkwithgoogle.com, znacząco wzrasta zainteresowanie amerykańskich internautów różnego rodzaju kulturalno-rozrywkowymi wydarzeniami na żywo. Dla przykładu liczba zapytań w Google na temat biletów sportowych zwiększyła się tam od połowy 2012 r. do połowy 2014 aż o 32%. Z kolei o 10% wzrosła w Google w tym samym okresie liczba zapytań dotyczących Broadwayu i teatru. W Polsce tymczasem już teraz można zauważyć np. zwiększające się zainteresowanie użytkowników Google takimi hasłami jak chociażby „bilety na koncert” czy „wystawa”, co pokazują poniższe dane z narzędzia Google Trends.

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Maciej Dobkowicz
SEMTEC

SEO account manager - od pięciu lat związany z branżą SEO, posiada dwuletnie doświadczenie w zakresie audytów i optymalizacji SEO serwisów 
internetowych. Pracuje w agencji SEMTEC świadczącej kompleksowe usługi pozycjonowania stron w wyszukiwarkach.
Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl