Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Jak pozycjonować materiały wideo?

Jak pozycjonować materiały wideo?

Filmy wideo są często wykorzystywanym materiałem marketingowym, szczególnie w konwencjonalnym ujęciu tego terminu. Ich potencjał w wyszukiwarce nadal nie jest wystarczająco eksploatowany przez większość firm. Taki stan rzeczy można łatwo poprawić w kilku prostych krokach.

Warto zadbać o pozycjonowanie tych materiałów, biorąc pod uwagę fakt, że filmy wideo wyświetlają się w klasycznych wynikach wyszukiwania. Zapytania typu „jak coś zrobić”, „tutorial”, „recenzja” to prawdziwa kopalnia ruchu.

Rys.1 Przykład wyniku wyszukiwania z filmami i rich snippetami

YouTube i reszta

Największym serwisem hostującym wideo bezsprzecznie pozostaje YouTube, który jest drugą najbardziej popularną wyszukiwarką internetową na świecie (powyżej miliarda użytkowników). Mimo tego warto także pamiętać o innych serwisach, takich jak dailymotion.com, metacafe.com, vimeo.com czy polskie patrz.pl. Filmy z tych stron także mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, dodatkowo, poprzez zastosowanie mikrodanych -  rich snippetów (zaznaczone na niebiesko na powyższym obrazku), można zwiększyć CTR na tych materiałach.

Jak stworzyć Rich snippet dla filmu wideo

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Maciej Wicenciak
Bluerank

Link Building Specialist w Bluerank z trzyletnim doświadczeniem w zakresie promocji serwisów w Sieci. Odpowiedzialny za opracowanie i koordynowanie realizacji strategii link buildingu, a także działania content marketingowe i dystrybucje treści dla klientów spółki. 

Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl