Sukces to wielu ojców

Stworzyliśmy nasz pierwszy spot TV - reklamę serka Bakuś skierowaną do rodziców. Dla agencji, która dotychczas robiła głównie "internety" to miła chwila i dowód, że żadne zadanie nam nie straszne.

2015-04-17 12:42:50

Po obejrzeniu filmu, znajoma spytała z zaskoczeniem: „macie tu więcej tatów niż mam?!”. Jako wytrawny analityk, obejrzałem spot po raz sto piętnasty i policzyłem aktorów na palcach. Faktycznie!

Właściwie to nic dziwnego. Klient od początku nalegał, żebyśmy w żadnym wypadku nie marginalizowali roli ojca. Nawet jeśli w peletonie decydentów zakupowych ojcowie pozostają daleko za matkami, te ostatnie wolą myśleć o rodzicielstwie jako o pracy zespołowej. I coraz częściej mężczyźni myślą podobnie.

Branża marketingowa już dostrzegła i współkreuje ten trend, a nasz spot dla Bakusia nie jest ani pierwszy, ani najbardziej dobitny. Wystarczy wspomnieć zeszłoroczną kampanię Dove Men+Care, która ruszyła na dwa tygodnie przed Dniem Ojca. Wzruszający film „Calls for Dad” w całości poświęcony jest relacji między tatą a dzieckiem. Przypomina, w jak wielu sytuacjach tata jest po prostu niezbędny. 

 

Nieco inaczej, ale równie ciekawie tematem zajmuje się spot dla Citroëna C4 Picasso – laureat Srebrnego Lwa w Cannes. Nie oglądamy tu obrazka typowego dla reklam aut rodzinnych, czyli pary uśmiechniętych rodziców na przednim oraz szczęśliwych dzieci na tylnym siedzeniu. Jest tylko tata… i trójka dzieci. Reklama nie ukrywa trudów ojcostwa, ale przedstawia je z niezaprzeczalnym wdziękiem.

Polska nie pozostaje w tyle. Parę miesięcy temu wyszedł kwartalnik Fathers – pierwszy na polskim rynku magazyn przeznaczony dla ojców. Oglądając wideo promujące wydawnictwo, trudno oprzeć się wrażeniu, że ojcostwo staje się nie tylko ważnym tematem, ale też tematem modnym. Fajnie być tatą, jeśli podobnie jak współautor filmu Bart Pogoda, możemy razem z dzieckiem podróżować po świecie i realizować swoje pasje.

Wydaje się, że to dopiero początek nowego społecznego zjawiska, które dla wielu marek może okazać się kluczem do sukcesu. Ciekawe, jak w nowych czasach odnajdzie się np. Durex – marka słynąca z reklam takich, jak ta…

Macintosh HD:Users:michalkrzyszkowski:Desktop:durex_fathersday.jpeg

grafika: kadr ze spotu: "Daddy" for Citroën by Les Gaulois

----

Chcesz sprawić, by dzieci pokochały Twoją markę? 27 maja weź udział w 3. edycji najbardziej praktycznej konferencji w całości poświęconej marketingowi familijnemu i dziecięcemu: kids-family.pl

 

ZNAJDŹ NAS: