Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Jak skutecznie dystrybuować treści w procesie content marketingowym?

Jak skutecznie dystrybuować treści w procesie content marketingowym?

Najważniejsze w content marketingu są wartościowe treści, jednak bez skutecznej dystrybucji nawet najlepszy content nie spełni swoich celów. Samo tworzenie treści bez zapewnienia im odpowiedniej promocji jest jak pisanie do szuflady - co z tego, że jesteś dobrym pisarzem, skoro nikt nie czyta Twoich książek?

Derek Halpern, autor bloga Social Triggers przyznaje, że tworzenie contentu to zaledwie 20% jego zaangażowania – 80% stanowi dystrybucja i promocja. Nie wszyscy blogerzy oraz marketerzy zgadzają się z takim podejściem, wychodząc z założenia, że aktywne promowanie contentu o niskiej jakości raczej nie przyciągnie wiernego i szerokiego grona zainteresowanych. Jednak Halpern nie to miał na myśli. Jeśli uda Ci się stworzyć dobrą treść, to na promocję powinieneś poświęcić jeszcze więcej wysiłku, niż włożyłeś w jej przygotowanie. Takie podejście może zaowocować zaskakującymi wynikami.

Dystrybucja pasywna, czyli stawiamy pierwsze kroki w promocji contentu

Model dystrybucji pasywnej zakłada udostępnianie contentu dzięki kanałom oraz narzędziom, które są w Twoim posiadaniu, według modelu „Ty/Twoja marka – Twoi odbiorcy”. Oto, jakich kanałów możesz użyć:

  • Platformy contentowe np. SlideShare
  • Blog/strona internetowa
  • Landing page
  • Newslettery wysyłane do bazy zewnętrznej
  • Informacje prasowe rozsyłane do bazy dziennikarzy
  • Konta na portalach społecznościowych (Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+)

Dystrybucja pasywna wymaga czasu, wysiłku oraz nakładów budżetowych na dotarcie z komunikatem do szerokiej grupy odbiorców, i jest to jedynie pierwszy etap efektywnej promocji contentu.

Dystrybucja: 1. krok – do kogo chcesz dotrzeć?

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Adrianna Kubik
They.pl

content marketing team manager

Kieruje zespołem Contented by They.pl, marki content marketingowej wydzielonej z agencji They.pl. Od ponad czterech lat zajmuje się komunikacją marketingową. Zdobywała doświadczenie m.in. jako copywriter i redaktor, tworząc kampanie oraz treści dla marek z branży FMCG, a także firm farmaceutycznych.

Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl