Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Jak zmienił się algorytm Google w 2014 roku [infografika]

Jak zmienił się algorytm Google w 2014 roku [infografika]

Pozycje stron w wynikach wyszukiwania Google ustalane są przez bardzo skomplikowany algorytm, który podlega nieustannym modyfikacjom. Google w ciągu roku dokonuje w nim nawet kilkaset poprawek.

Większość aktualizacji algorytmu nie wywołuje skutków zauważalnych dla przeciętnego użytkownika, jednak co pewien czas wprowadzane są zmiany bardzo istotnie wpływające na ranking poszczególnych witryn.

Wiedza o tym, kiedy zostały wprowadzone znaczące modyfikacje, jaki był ich zakres oraz skutki, często okazuje się bardzo pomocna. Informacje z tego zakresu mogą bowiem pozwolić na ustalenie powodów pogorszenia widoczności serwisu w wynikach Google oraz zmiany liczby odwiedzin z wyszukiwarek. Znajomość zagadnień związanych z algorytmem Google umożliwia również prawidłowe zoptymalizowanie działania i struktury witryny pod kątem aktualnych wymogów wyszukiwarki. Pozwala także na dostosowanie do obowiązujących standardów działań z obszaru pozyskiwania linków zewnętrznych dla serwisu.

W roku 2014 bez wątpienia najbardziej istotna była aktualizacja algorytmu nazywanego Pingwinem. Jego zadaniem jest zwalczanie stron, które naruszają wskazówki jakościowe Google dotyczące linków przychodzących. Październikowy update Pingwin 3.0 wprowadzony został dopiero rok po wcześniejszej jego aktualizacji. Niektóre serwisy wtedy ukarane przez Pingwina musiały czekać więc ponad 12 miesięcy na możliwość odzyskania dawnych pozycji po odświeżeniu algorytmu. W grudniu Google poinformowało jednak, że sposób aktualizowania Pingwina zmieniony zostanie z okresowego na proces ciągły.

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Maciej Dobkowicz
SEMTEC

SEO account manager - od pięciu lat związany z branżą SEO, posiada dwuletnie doświadczenie w zakresie audytów i optymalizacji SEO serwisów 
internetowych. Pracuje w agencji SEMTEC świadczącej kompleksowe usługi pozycjonowania stron w wyszukiwarkach.
Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl