Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Życie offline już się skończyło

Życie offline już się skończyło

W momencie, w którym otworzyliśmy drzwi do epoki cyfrowej, skończyło się nasze życie offline. W 1986 roku, gdy nikt nie słyszał jeszcze o czymś takim jak "Big Data", jedynie 6% materiałów występowało w formie zdigitalizowanej. Dzisiaj już niemal 99% całej naszej kultury i naszego życia ma postać cyfrową.

Jak twierdzi prezes Google w ciągu 48 godzin produkujemy w Sieci więcej danych niż w okresie od początku powstania cywilizacji do 2003 roku. Wygenerowaliśmy już 2.7 Zettabajta danych. W łańcuchu ewolucji przedstawiamy kolejne ogniwo: homo cyberneticus. Czy wiemy jednak, jak bardzo nasze życie zmieniło się właśnie za sprawą danych?

Dowód 1 – Życie towarzyskie 

Przypadkowi ludzie wiedzą o Tobie więcej niż Twoi bliscy i rodzice? Witaj w epoce cyfrowej, w której kilka kliknięć myszką wystarczy, aby prześwietlić kawałek Twojego życia!

Opowieść o totalnej anonimowość w Sieci można już włożyć między bajki. Podobnie jak anonimowość w życiu towarzyskim. Wiedza o każdym z nas jest na wyciągnięcie ręki, a raczej: na wyciągnięcie smartfona. Nie trzeba jasnowidza, wystarczy wprawny analityk internetowy, który po nitce (czyli po plikach cookies) dojdzie do kłębka (do konkretnego użytkownika Sieci). Wystarczy rzut oka na media społecznościowe, które są największą kopalnią wiedzy o nas, aby wyłapać jakieś smaczki. Wystarczy, że Pani siedzące trzy stoliki obok ze smartfonem w ręku wykona kilka kliknięć na fejsie i już wie, że masz 32 lata, chociaż stylizujesz się na 20. Wie, że masz na imię Jan, choć przedstawiasz się jako Oliwier. Wie, że rockowa kurtka z naszywką AC/DC na plecach to podpucha, bo na co dzień mieszkasz z matką, która wrzuca na fejsika wasze słit focie z sernikiem w tle. W jej oczach jesteś spalony. Big Data dała jej duży obrazek: to nie jest mój target.

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Piotr Prajsnar
Cloud Technologies S.A.

CEO, Cloud Technologies S.A.
 
Absolwent SGH i PJWSTK w Warszawie. Doświadczenie zdobywał w Microsoft Polska.Specjalizuje się w nowych technologiach dla rynku reklamy internetowej. Koncentruje się na wykorzystaniu danych oraz zastosowaniu maszynowego uczenia w reklamie internetowej. Dostrzega znaczny potencjał w systemach umożliwiających automatyzowany zakup oraz integrację mediów.
Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl