Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Coraz bliżej święta - magia świata wirtualnego vs świat realny

Coraz bliżej święta - magia świata wirtualnego vs świat realny

Grudzień w pełni, za oknami coraz bardziej szaro i smutno. Gdy się budzimy jest ciemno, gdy wracamy po pracy do domu już jest ciemno. U wielu osób zaobserwować można apatię, smutek i melancholię.

Całe szczęście grudzień to nie tylko miesiąc szarości, deszczu i pierwszych przymrozków. To czas, kiedy pojawiają się świąteczne dekoracje, wprowadzając nas w klimat zbliżającej się Gwiazdki i Wigilii. Przywołujemy wspomnienia z dzieciństwa i wspominamy wspólnie spędzony czas z bliskimi.  Myślami krążymy wokół wigilijnego stołu, zapachu piernika i smaku babcinych pierogów. Wyobrażamy sobie, czym obdarujemy naszych bliskich i z lekkim, bo przecież to jeszcze 3 tygodnie, niepokojem myślimy o świątecznych zakupach. Z początkiem grudnia piosenkę Wham ‘’Last Christmas’’ w radiu witamy jak dawno niewidzianych, acz sympatycznych gości. Chętnie też komentujemy  pierwsze świąteczne reklamy w TV.

Coraz bliżej święta...

Pierwszą kampanią, która zwróciła moją uwagę, jest  spot brytyjskiej sieci domów towarowych John Lewis. Kampania w piękny sposób pokazuje „przyjaźń” dziecka z pingwinem-maskotką, który  staje się prawdziwym towarzyszem i przeżywa to , co jego właściciel. Reklama nie tylko mówi o przyjaźni i szczególnych chwilach w życiu, ale też o radości z obdarowywania bliskich. W piękny sposób podkreśla magię świąt.  

Spot, który światło dzienne ujrzał 6 listopada, w ciągu kilku dni zanotował ponad 15 mln wyświetleń na YouTube. Zaś w ciągu pierwszych 24 godzin uzyskał ponad 200 tys. udostępnień w kanałach social media, co oznacza 2% wzrost udostępnień względem ubiegłorocznego spotu, a w przypadku tegorocznych reklam świątecznych spot, ten stał się liderem udostępnień w ciągu pierwszych 7 dni.

W Polsce podczas świąt Bożego Narodzenia możemy być pewni trzech rzeczy: zimy, która jak co roku zaskakuje kierowców, filmu “Kevin Sam w Domu” na Polsacie oraz Coca-Coli, która rok do roku przygotowuje piękne kampanie reklamowe.  Jeszcze w październiku zastanawiałem się jak zaskoczy nas tym razem - może niedźwiedziami jadącymi z bieguna północnego TIR-ami, a może kolejną kampanią z Mikołajem? Tegoroczna kampania „How to make someone happy” odwołuje się do podstawowych wartości związanych ze Świętami Bożego Narodzenia – miłości, empatii i rodziny. W samej kreacji zobaczyć można różne scenki z życia nie związanych ze sobą osób, które wykonując wobec siebie małe gesty pomagają sobie wzajemnie, dając sobie wzajemnie ciepło, radość i troskę. Mówiąc w telegraficznym skrócie: jest wiele drobnych gestów, które mogą wywołać uśmiech na twarzy drugiej osoby. To globalna kampania o uniwersalnym wydźwięku i choć jak większość reklam Coli wywodzi się z TV, to posiada elementy, które powodują, że ma ogromny potencjał viralowy.

Na naszym rodzimym podwórku także pojawiają się kampanie sensu stricte związane ze zbliżającymi się wielkimi krokami Świętami Bożego Narodzenia. Tak jest w przypadku, najnowszej świątecznej kampanii sieci Lidl, w której w świątecznej atmosferze mistrz polski cukierników Paweł Małecki poleca produkty do wypieków. Tu także możemy zauważyć odwołanie się do naszych emocji i dzieciństwa. Świąteczny okres chyba wszystkim nam kojarzy się z zapachem cynamonu, skórki pomarańczy i wanilii, których nasze mamy i babcie używały do produkcji świątecznych wypieków.  Chyba nie tylko mi po obejrzeniu tej kreacji przypomniał się zapach makowca.

Podobnie jak w przypadku „Pascal kontra Okrasa” kampania ta ma swoją kontynuację w Internecie. Na stronie http://kuchnialidla.pl/cukiernia-lidla możecie znaleźć przepisy na pyszne słodkości, bo „pieczenie to najprostszy sposób sprawienia radości”...

Święta to nie tylko wypieki, jedzenie i pasterka. To przede wszystkim spotkania z naszymi najbliższymi, rodziną, dawno niewidzianymi przyjaciółmi i dalszymi znajomymi. To moment wspominania, opowiadania przeszłych historii, dowcipnych momentów i wzruszających chwil, do których celebrowania zaprasza nas także producent piwa Tyskie.  W prosty sposób, przy użyciu różnych słów na etykiecie butelek, producent pokazuje jak można złożyć życzenia bliskim, wznosząc zwykły toast. Liczę, że kampania będzie mieć ciekawą kontynuację w mediach społecznościowych. Spoglądając w przeszłość na butelki z imionami, które wypuściła zeszłego lata Coca-Cola możemy zakładać, że to się stanie. Pytanie tylko czy potencjał viralowy zostanie w tym przypadku wykorzystany?

Pamiętajmy jednak, że Święta to dużo jedzenia i dużo czasu spędzonego przy wigilijnym stole, a każda wspólnie spędzona chwila łączy. Więc nie można zapominać chociaż o małym spacerze, trochę ruchu nie zaszkodzi ;)

Ambasador marki T-Mobile, znany sportowiec, Robert Lewandowski przed samą Wigilą rozgrywa mecz z dziećmi. Reklama pokazuje, że mając telefon w sieci T-Mobile możesz dzwonić do wszystkich sieci bez limitu, mówiąc w skrócie - nieważne w jakiej sieci jest ktoś bliski, zadzwoń do niego z życzeniami w te Święta.

grafika: www.youtube.com/watch?v=iccscUFY860

Łukasz Herman
Carat Polska

Communication Manager w domu mediowy Carat Polska
 
Communication manager z 8 letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Przez ten okres pracował dla takich Klientów jak: Grupa BRE Bank, PPL Koral, DAJAR, Gardena, Idea TFI, Cobi, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Arla Foods, Chevrolet, Mead Johnson Nutrition, DeAgostoni, DHL, Mattel. 
 
Jego życiowe motto to: ‘’Dobra komunikacja jest tak stymulująca, jak czarna kawa i podobnie jak po niej – ciężko później zasnąć’ (Anne Morrow Lindbergh). Specjalnością Łukasza są strategie i zintegrowane komunikacje.
 
Prywatnie największą pasją jest sport, muzyka dla odprężenia (głównie chill-out), podróże i dobry design.
Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #kOMPozycje, #kampanie, #wideo online

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl