Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Poznaj wyniki XI Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce [raport]

Poznaj wyniki XI Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce [raport]

Już po raz jedenasty zrealizowaliśmy badanie nt. wykorzystania poczty e-mail w Polsce. Projekt ten, wpisany na stałe w działalność SARE, pozwala obserwować trendy na rynku e-mail marketingu i ewolucję wpływów tego narzędzia na sukces w biznesie.

O co pytaliśmy? 
  • W jaki sposób wykorzystują e-mail marketing w pracy osoby z działów marketingu, PR, dyrektorzy i właściciele firm?
  • Jakie są ich preferencje w kontekście użytkowania poczty elektronicznej?
  • Czy e-mail marketing utrzymuje swoją pozycję lidera pośród narzędzi marketingu online?
Same wyniki potwierdzają tendencje panujące na rynku, ale też bywają zaskakujące. Następuje pewne przewartościowanie w sposobie korzystania z poczty elektronicznej. Aż 32% ankietowanych posiada 5 i więcej kont pocztowych. Czyli co trzeci badany posługuje się 5 różnymi adresami oraz skrzynkami. Użytkownicy często zakładają konta w celach testowych (szczególnie w branży e-commerce), ale też generują dodatkowe adresy przez wzgląd na promocje i rabaty. Jedynie 8% badanych posiada 1 konto pocztowe albo nie ma go wcale. To o 3% mniej niż w roku ubiegłym.
 
 
Potwierdza się wzrost liczby otrzymywanych przez użytkowników wiadomości. Niemal połowa ankietowanych deklaruje, że codziennie otrzymuje średnio więcej niż 40 maili. Z tego 16% badanych ponad 100 wiadomości dziennie! Grupa osób, która otrzymuje mniej niż 20 maili dziennie (23%) maleje z roku na rok – w roku 2013 stanowiła 43% badanych.
 
 
E-mail wciąż króluje wśród kanałów komunikacji w Internecie! Potwierdza się to zarówno od strony klienckiej - 90% ankietowanych subskrybuje różnego rodzaju newslettery. Można dostrzec coraz większe zorientowanie na content – 92% zamawianych newsletterów to wiadomości o charakterze informacyjnym i branżowym. Jak i osób wysyłających - prawie 80% marketerów najczęściej wybierało właśnie tę formę dialogu z klientem. 
 
 
Czy marketerzy uważają, że dzięki e-mail marketingowi firma może osiągnąć wymierne korzyści? Tak, tak, tak! Potwierdza ten fakt 90% ankietowanych. Wynik ten utwierdza nas w przekonaniu, że ciągle rozwijane narzędzia wspomagające ten kanał komunikacji wpływają na wzrost sprzedaży i lepsze postrzeganie firmy. Warto więc inwestować w zaawansowane rozwiązania komunikacji z klientem.
 
 
Magazyn Online Marketing Polska jest patronem medialnym publikacji.

Magdalena Niedobecka
Sare

PR Specialist w SARE S.A.

W SARE pracuje od roku. W lutym rozpoczęła działania związane z Public Relations. Odpowiada za relacje z mediami, komunikację zewnętrzną i wewnętrzną. Obecna również przy organizacji eventów.

Ukończyła filologię angielską oraz zarządzanie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Prywatnie pasjonatka dalekich wojaży motocyklowych i miłośniczka podróżowania na rowerze.

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #badania, #e-mail marketing

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl