Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Marketing B2B nie musi być nudny

Marketing B2B nie musi być nudny

Wielu marketerów, słysząc hasło business to business, zamiera. Nie jest prosto zaangażować przedstawicieli innych firm, trudniej pozyskać naprawdę wartościowy lead, a przede wszystkim jest to, wydaje się na pierwszy rzut oka, bardziej obciążające dla firmowego budżetu. Ale czy tak naprawdę jest?

Segment B2B to rynek ogromnej wartości i w przeciwieństwie do B2C, za bardzo duże zakupy odpowiedzialna mała grupa decydentów. Segment B2B to przede wszystkim ludzie. Ich zmysły funkcjonują tak samo jak w przypadku branży B2C. Najważniejszą rzeczą jest zatem przygotowanie takiego przekazu i kampanii, która dotrze do decydentów, zaskoczy ich i zaangażuje.

Kilka lat temu ciekawą akcją promocyjną B2B w internecie była kampania tygodnika dla kobiet „Życie na Gorąco”. Grupą docelową byli głównie mediaplanerzy w domach mediowych. Celem akcji było pokazanie, że charakterystyka zachowań konsumpcyjnych, dochodowość i miejsce zamieszkania jest tożsame z grupą czytelniczek tygodników poradniczych. Kampania wykorzystywała motyw siedmiu grzechów głównych w oparciu o malarstwo Hieronima Bosha. Pomysł zwrócił uwagę grupy docelowej.

W ubiegłym roku agencja LEWIS PR przygotowała konkurs „Houston, mamy start-up!”, który miał wypozycjonować agencję wśród firm technologicznych na polskim rynku. Nagrodą dla zwycięskiego startupu była półroczna obsługa PR-owa. W jury zasiedli nie tylko przedstawiciele LEWIS PR, ale także 8 największych parków technologicznych. Informacja o konkursie trafiła do mediów branżowych, startupowych, na serwisy rządowe. Efektem akcji było ponad 20 konkursowych zgłoszeń i dużo więcej leadów przy praktycznie zerowym koszcie przeprowadzenia konkursu.

W 2012 roku agencja Ogilvy zorganizowała dla TEDx kampanię „Taxi Drivers”. Kilkudziesięciu taksówkarzy zostało przeszkolonych, aby w swoich taksówkach opowiadać właśnie o tej konferencji, której celem jest popularyzacja – jak głosi motto – "idei wartych rozpowszechniania". Podejrzewamy, że efekt przerósł oczekiwania, zarówno agencji jak i organizatorów - informacja o wydarzeniu rozprzestrzeniała się dzięki taksówkarzom błyskawicznie.

Nie możemy ukrywać, że myśląc o naszej TakSówce, trochę nas to zainspirowało. "Spotkajmy się w TakSówce" to akcja marketingowa, której start towarzyszył premierze nowego Prowly. Przez 4 dni praktycznie całymi dniami woziliśmy naszych obecnych i potencjalnych klientów po Warszawie, gwarantując im bezpłatny przejazd dzięki iTaxi i solidną dawkę wiedzy na temat Prowly 1.0 po drodze. Zainteresowanie udziałem w akcji przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Zrealizowaliśmy dwa w naszym odczuciu najważniejsze cele: zebraliśmy bezpośredni feedback odnośnie odmienionej aplikacji i dotarliśmy do nowej grupy potencjalnych klientów.

W sumie podczas 4 dni akcji udało nam się spotkać z 24 przedstawicielami branży PR, mediów i nowych technologii. Wyjście do ludzi przyniosło za sobą pozytywne efekty w postaci ruchu na stronie aplikacji po premierze, całkiem sporego jak na skalę przedsięwzięcia zasięgu w social media oraz faktyczne rejestracje.

Na stronie Prowly zarejestrowaliśmy 10144 odsłon, 2089 użytkowników, 2575 sesji i 150 rejestracji. W 4 dni na Prowly zarejestrowało się więcej osób, niż w ciągu ostatnich 2 miesięcy. 150 nowych kont to 20% wszystkich zarejestrowanych kont w tym roku. 38,5% ruchu wygenerowanego zostało z social media. To była w zasadzie główna platforma komunikacji przy okazji tej akcji. Sam fanpage został polubiony przez 219 nowych osób. Łącznie wygenerowaliśmy ponad 50 000 zasięgu, czyli 4 881% więcej, niż w tygodniu poprzedzającym akcję.

W internecie pojawiło się 122 wzmianek o Prowly z czego żadna o negatywnym sentymencie. Filmik na Vimeo obejrzano łącznie ponad 3 700 razy. Cały budżet naszej akcji wyniósł 65 pln na wsparcie reklamowe posta na naszym Facebooku oraz 99 pln za miesięczny abonament w Landingi.pl, na których postawiliśmy taksówkowy mini-site. Partnerem TakSówki zostało iTaxi.

Akcja przerosła nasze oczekiwania – nie dość że zrealizowaliśmy postawione sobie cele, zdobyliśmy nowych klientów i wsparcie influencerów, którzy zostali ambasadorami naszej marki to musimy powiedzieć, że przy okazji było po prostu fajnie. Dostawaliśmy kawę, maliny, ciasta i słodycze – ludzie do TakSówki wsiadali przygotowani lepiej, niż przed standardowym spotkaniem w biurze. Zostaliśmy nawet wyzwani do kursu o 3 nad ranem i bardzo długo będziemy się śmiać.

TakSówka zainspirowała nas do dalszego działania i uświadomiła nie tylko nam, że B2B nudne nie jest, a kluczem do udanej akcji marketingowej w tym sektorze jest traktowanie ludzi, nie jak klientów, ale tak jak sami chcielibyśmy być traktowani.

--- 

Więcej inspiracji jak pozyskiwać w Internecie klientów z sektora B2B w 18. wydaniu magazynu Online Marketing Polska

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #media społecznościowe, #niestandardowa promocja, #zbieranie leadów

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl