Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

SEO 4 Mobile - dlaczego i w jaki sposób zadbać o SEO dla mobilnej wersji serwisu www?

SEO 4 Mobile - dlaczego i w jaki sposób zadbać o SEO dla mobilnej wersji serwisu www?

Polacy coraz chętniej sięgają po urządzenia przenośne w celu korzystania z usług internetowych. Wg raportu "Marketing mobilny w Polsce 2013/2014" smartfony posiada już prawie połowa mieszkańców naszego kraju, a rosnąca dostępność sieci wifi i spadające ceny korzystania z dostępu oferowanego przez sieci telefonii komórkowej powodują, że prawie każdy z użytkowników jest w kontakcie ze światem wirtualnym.

To też przekłada się na charakterystykę ruchu w sieci – coraz więcej wizyt w serwisach internetowych i coraz więcej wyszukiwań w Google wykonywanych jest przy użyciu urządzeń przenośnych. Według danych prezentowanych przez Google od 15% do nawet 30% zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google pochodzi ze smartfonów i telefonów komórkowych. I liczby te cały czas rosną.

Dlaczego warto zadbać o SEO dla mobilnej wersji serwisu

Jeżeli porównamy kolejność wyników wyszukiwania dla urządzeń stacjonarnych i przenośnych, to okazuje się, że jest ona taka sama lub bardzo podobna. Google korzysta z tych samych reguł oceniając strony i budując rankingi, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia użytkownik korzysta. Dlaczego więc warto dbać o przyjazność serwisu mobilnego dla robotów Google?

Powody są trzy:

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Jacek Tkaczuk
Bluerank

SEO Director w Bluerank odpowiedzialny za koordynację prac działu i prowadzenie projektów SEO dla kluczowych klientów polskich i zagranicznych. Ma ponad ośmioletnie doświadczenie w branży interaktywnej i SEM. Pracował przy projektach m.in. dla DOZ.pl, Inter Cars, Wyższe Szkoły Bankowe, GRY-Online.pl

Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl