Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Narzędziownia Andrzeja Hoppe: Google, Outlook i Exchange, Lync, flipchart, whiteboard

Narzędziownia Andrzeja Hoppe: Google, Outlook i Exchange, Lync, flipchart, whiteboard

Każda osoba zajmująca się programowaniem, powinna czytać... kod swój, kod współpracowników, kod fremoworków, kod bibliotek.

W cyklu "Narzędziownia" informacjami o tym, czego na co dzień używa, skąd czerpie wiedzę i co obserwuje, dzieli się Andrzej Hoppe:

Ilość globalnych danych rośnie wykładniczo, a ich zasoby dostępne w formie elektronicznej mierzone są już w exbibytach, tj. jednostkach wynoszących 260 bajtów. Zjawisko wzrostu liczby docierających do nas informacji  obserwujemy zarówno w życiu zawodowym, jak i w prywatnym.

Użytkownicy korzystający z portali społecznościowych, informacyjnych, branżowych, blogów czy newsletterów chcą coraz szybciej wiedzieć „o wszystkim”. Przeciwstawiając się ogólnym trendom, staram się ograniczać szum informacyjny i koncentruję się na wiedzy oraz na możliwościach z nią związanych.

Narzędzia, programy, wtyczki i aplikacje, bez których nie wyobrażam sobie pracy to:

W miarę możliwości staram się ograniczać kontakt z mechanizmami typu PUSH, które w sposób niekontrolowany dostarczają do mnie informacje, np. na facebookowym feedzie lub kanale YouTube. Zamiast tego korzystam z mechanizmów typu PULL, które wymagają podjęcia decyzji czego szukam i jak chcę to znaleźć. Moim feedem są potrzeby klientów, partnerów czy współpracowników i to one stanowią inspirację, wskazują cel poszukiwania wiedzy, a z pomocą przychodzi wujek Google.

Podstawowym narzędziem, bez którego nie potrafiłbym się obejść, jest Outlook, a dokładniej duet Outlook i Exchange. Dzięki tym programom zawsze wiem, co i kiedy powinienem zrobić, a także mogę szybko i sprawnie komunikować się. Fanom Gmaila polecam użycie Outlook Web App z Office365.

Komunikacja to nie tylko na wymianie maili, dlatego drugim narzędziem, a raczej grupą wykorzystywanych przeze mnie narzędzi, są komunikatory. Klienci i partnerzy używają różnych programów: Lync, Skype, Google Talk. W trakcie pracy w globalnej wiosce telefon przestaje mieć znaczenie i jest zastępowany naturalnie przez VOIP. Do zdalnych konferencji korzystam ponadto z Web-Ax`a.

Ostatnim narzędziem, ale używanym przeze mnie wielokrotnie  każdego dnia jest tablica: flipchart lub whiteboard. Wszystkim rekomenduję korzystanie z tej pomocy podczas spotkań. Kilka odręcznych rysunków czy bazgrołów, najlepiej pomaga w zrozumieniu samego siebie, swojej idei i jej przekazaniu całemu gremium na spotkaniu.

W bibliotece każdego programisty…

 

niezależnie od używanego języka programistycznego, frameworków,  bibliotek, narzędzi w powinny się znaleźć: Code Complete 2nd Edition, Introduction to Algorithms, UML Distilled, Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software

Ostatnio czytany artkuł, który opisuje historyczną zmianę w przemyśle wytwarzania oprogramowania to www.hanselman.com/blog/AnnouncingNET2015NET.

Każda osoba zajmująca się programowaniem, powinna czytać… kod swój, kod współpracowników, kod fremoworków, kod bibliotek.

Internetowy autoportret:

  • Pierwszy raz sprawdzam pocztę na smartfonie przy śniadaniu lub podczas podróży do pracy. Ostatni raz pocztę sprawdzam około 10  wieczorem.
  • Nie subskrybuje prawie żadnych newsleterów. Preferuje grupy dyskusyjne, które są zamknięte i liczba osób jest mniejsza niż 50 co eliminuje ilość anonimowego spamu.
  • Korzystam z iPhona 5S, ale nadal miło wspominam mojego Samsunga Focus z Windows z super kafelkami. Główne aplikacje to Mail (85%), BridgeOnline, Gazeta, GoogleMaps, LinkedIn i Facebook.
  • Ultrabook i iPhone sprawiają, że nie używam tabletu.  Posiadałem Kindla, ale miłość do papieru skłoniła mnie do sprzedaży. 
  • Na Facebook spędzam średnio 10-15 minut dziennie. Twittera, Pinterest  nie używam pomijając czytanie dokumentacji o ich API.
  • Na LinkedIn spędzam dobrych kilka godzin tygodniowo. Wykorzystuje go w celach rekrutacyjnych, networkingowych, ale też researchu o firmach. Nic i nikt Ci nie powie tyle o firmie jak profile ich pracowników. Często zdarza mi się czytać artykuły zarekomendowane przez moich znajomych jak również przez LinkedInPulse.
  • Zakupy online robię regularnie. 2-3 razy w miesięcy kupuje artykuły spożywcze ponadto kupuje rzeczy, których ciężko znaleźć w normlanych sklepach. Z nietypowych rzeczy, które zapadły mi w pamięć są bambusy mrozoodporne na taras.

Andrzej Hoppe
Hypermedia

Dyrektor Technologii w firmie Hypermedia. Od 1,5 roku związany z Hypermedia bierze udział w budowie globalnego centrum deweloperskiego dla Dentsu Aegis Network.  Od 10  lat związany komercyjnym wytwarzaniem narzędzi i oprogramowania wspierającego biznes, wcześniej pracował m.in. w Microsoft, IBM i HP w Kanadzie, US i Polsce, od 20 lat programista pasjonat.

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #narzędzia , #oprogramowanie internetowe

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl