Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Akcje tygodnia#12: Just Dance Now with Coca-Cola, #zaGrolschKultury, Photos for Life, #MagiczneBieszczady

Akcje tygodnia#12: Just Dance Now with Coca-Cola, #zaGrolschKultury, Photos for Life, #MagiczneBieszczady

- Jeśli w Waszym newsfeedzie nie było ani jednego postu o "Photos for Life", to zastanówcie się, czy na pewno obserwujecie właściwe osoby - reklamowymi inspiracjami dzieli się Kamil Skowroński.

W cyklu kOMPozycje przybliżamy polskie i zagraniczne przykłady małych i dużych działań marketingowych, które przyciągnęły naszą uwagę w ciągu ostatnich tygodni. W wyborze ciekawych akcji tym razem pomógł nam Kamil Skowroński, Digital Account Manager w agencji WebTalk:

Just Dance Now with Coca-Cola and Les Twins!

Zawsze mnie zastanawiało, jak to się markom udaje, że w ich „spontanicznych” akcjach guerillowych czy zupełnie „niereżyserowanych” flashmobach biorą udział tłumy zupełnie przypadkowych przechodniów. CocaCola jest kolejnym przykładem takiej realizacji – film z „niesamowitego” i “wciągającego” eventu z Paryża obejrzało już niemal 7 mln widzów, a w klipie możemy zobaczyć tłum świetnie bawiących się młodych ludzi. Wszystko po to, by wypromować mobilną aplikację Just Dance, będącą elementem współpracy z Ubisoftem.

#zaGrolschKultury

W Polsce natomiast wszystko wychodzi nieco bardziej naturalnie. Grolsch postanowił konsekwentnie kontynuować swoją strategię „Za Grolsch kultury” i ustawił w Warszawie i Wrocławiu pianina. Wszystko wydaje się być zrobione zgodnie ze sztuką – artefakt akcji jest zgodny ze strategią marki, miejsca są trafnie dobrane pod grupę docelową (m.in. Plac Zbawiciela, Krakowskie Przedmieście; wrocławski Rynek, Włodkowica przy klubie Bułka z Masłem, pod Kinem Nowe Horyzonty), a sama idea grania na pianinie w miejscu publicznym, w sąsiedztwie popularnych klubów, wydaje się być tak widowiskowa, angażująca i nośna, że wszystko powinno doskonale zagrać.

Tymczasem filmik promujący akcję został wyświetlony nieco ponad 6000 razy, a na fanpejdżu marki panuje głucha cisza, mimo ogłoszenia 2 tygodnie temu wymagającego interakcji konkursu z atrakcyjnymi nagrodami. Fajna marka, dobry produkt, ciekawa akcja, tylko konsumenci wydają się nie być tak entuzjastyczni, jak ci z klipu Coca-Coli.

Photos for Life

Zupełnie inne reakcje wzbudził projekt Fundacji Rak’n’Roll, zrealizowany przy współpracy z Dentsu Aegis Media Poland i ShootMe. Chodzi oczywiście o „Photos for Life”, czyli bank zdjęć osób będących w trakcie walki z rakiem bądź mających to doświadczenie za sobą. 100% dochodu ze sprzedaży fotografii jest przeznaczone na wsparcie walki pacjentów z chorobą.

W ciągu jednego dnia od wypuszczenia informacji o starcie tego nietypowego fotostocka w sieci znalazło się przeszło 2700 pozytywnych wzmianek, a w ścisłym targecie, czyli w branży reklamowej, informację o akcji udostępnił lub skomentował chyba każdy. Jeśli w Waszym newsfeedzie nie było o niej ani jednego postu, to zastanówcie się, czy na pewno obserwujecie właściwe osoby ;)

#MagiczneBieszczady

Kolejnym ciekawym przypadkiem jest „Wataha”, nowy serial HBO Polska, który miał premierę 12 października. Start serii był poprzedzony szeroko zakrojoną kampanią outdoor i online. Interesujące jest bardzo mocne wsparcie contentowe dla działań digitalowych.

Serwis hbo.pl/magicznebieszczady stworzył bardzo dobry background dla historii opowiadanej w serialu, przybliżając specyfikę Bieszczad, w których toczy się akcja. Human stories w formie klimatycznych wideoreportaży, znakomita galeria zdjęć oznaczonych #MagiczneBieszczady na Instagramie, wreszcie wpisy blogerów, których HBO wysłało w Bieszczady w ramach promocji serialu. Jeśli dołożymy do tego współpracę z fanpejdżami poświęconymi tematyce tego regionu Polski (np. Bieszczady Photography), to otrzymamy przekrojową kampanię, budującą klimat i generującą bardzo dużo treści o wysokiej jakości na wszystkich najważniejszych platformach.

Efekt? Prawie milion widzów, którzy zobaczyli odkodowany odcinek premierowy.

David's story: Road safety campaign

Brytyjska policja z Norfolk prowadzi kampanię przestrzegającą przed przekraczaniem prędkości. Forma kampanii przypomina znane z Polski kreacje, przedstawiające miejsca wypadku i rozbite pojazdy, jednak różni się tym, że używa prawdziwego materiału. 38-letni motocyklista zginął, uderzając w samochód z prędkością przeszło 160 kilometrów na godzinę, co zostało zarejestrowane przez kamerę GoPro, którą miał przymocowaną do kasku.

Moment zderzenia widziany z perspektywy kierowcy motocykla nie został poddany żadnemu montażowi, dzięki czemu nie sprawia wrażenia fikcyjnej produkcji reklamowej i ma szansę zostawić długotrwałe wrażenie na widzu. Pozostała część materiału to poruszające wspomnienia matki motocyklisty.

Efekt? 14 milionów wyświetleń na YT, wirusowe rozprzestrzenianie i wiele komentarzy w mediach.

Jaka nauka płynie z tych kampanii? Trzeba uważać na content – może być dobry, może być słaby, może być efektem żmudnej produkcji, a może sam wpaść w ręce. Pewne jest natomiast, że sam content nie gwarantuje sukcesu.

---

Jakie działania zainspirowały redakcję OMP? Polecamy albumkOMPozycje na profilu Online Marketing Polska na Facebooku.

Kamil Skowroński
WebTalk

Digital Account Manager w agencji WebTalk. Wcześniej pracował m.in. w Blueberry, IQ Marketing i Autentice, prowadząc projekty z zakresu digital marketingu. Prywatnie amatorski kierowca wyścigowy, zakochany w japońskiej motoryzacji.

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #content marketing, #kampanie, #reklama

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl