Akcje tygodnia #11: odmładzający się Mercedes, do bólu męski Peugeot, #niegrzeczny Jaguar

Mercedes przedstawia samochodową wersję "Dirty dancing", Peugeot przypomina historię sprzed 30 lat - reklamowymi inspiracjami dzieli się Michał Siejak.

2014-10-06 13:23:05

W cyklu kOMPozycje przybliżamy polskie i zagraniczne przykłady małych i dużych działań marketingowych, które przyciągnęły naszą uwagę w ciągu ostatnich tygodni. W wyborze ciekawych akcji tym razem pomógł nam Michał Siejak, dyr. zarządzający 6ix WoMM & Social Media i E_misja Interactive 360:

Odmładzający się Mercedes

Przyznam szczerze, że fabuła tej reklamówki mocno mnie zaskoczyła – nie spodziewałem się po tak statecznej marce jak Mercedes aż takiego wyluzowania. Okazuje się, że kurs na młodszego konsumenta skutkuje właśnie takimi kreacjami. Mercedes został wręcz zmuszony do zmian wizerunkowych sukcesami bezpośrednich konkurentów, czyli BMW i AUDI. Jak widać poza tym, że postawiono na młodzieżowy designu i odmłodzono gamę modeli, również kreacja wykonuje ukłon w stronę młodszych nabywców.

Zresztą dzieje się tak nie od dziś – przypomnijmy choćby kreację z Willemem Defoe w roli kuszącego szatana:

Do bólu męski Peugeot

Gdyby ktoś opowiadał mi fabułę tej reklamówki powiedziałbym pewnie, że jest przewidywalna jak zawartość CKM’a.  I mimo że tak właśnie jest, ogląda się ją bardzo dobrze – może dlatego, że w końcu jest moc, driftowanie i odpowiednio brutalne wycie silnika. To wszystko w miejsce coraz częściej pojawiających się hybryd, sunących w swoich reklamówkach w sposób ekologiczny, bezszelestny i tym samym również całkowicie bezpłciowy.

Jaguar - tak #niegrzeczny, że aż zabawny

Który z potencjalnych nabywców najmocniejszej wersji Jaguara XFR-S za 549 500 PLN chciałby być określany mianem„niegrzeczny”? Moim zdaniem żaden. Tak przecież mówiły do nas mamy, gdy byliśmy dziećmi, naprawdę małymi dziećmi. Gdzieś około szóstego roku życia uważaliśmy, że takie określenie jest zarezerwowane dla młodszych od nas i jest zamachem na naszą rodzącą się męskość. Nie trzeba badań, by zrozumieć, że pierwotne i stosowane u Anglosasów „It's Good To Be Bad” odrobinę lepiej oddaje to, jak chciałby być postrzegany mężczyzna gotowy na zakup tego potwora.

Dla lepszego obrazu reklamówka Jaguara:

Zaskakująco tęczowy Tiger

Niesamowite jest to, jaki rozgłos zyskała kampania społeczna „Ramię w ramię po równość!”, dzięki udziałowi Dariusza „Tigera” Michalczewskiego i przede wszystkim reakcji na jego udział właściciela browaru Ciechan.  W tym miejscu polecam wszystkim zaskakujący wywiad z Michalczewskim w „Wysokich Obcasach”. Choć tak naprawdę zaskakujące jest to, że tak dojrzałe, zdrowe i normalne poglądy, jakie prezentuje pan Darek, mogą budzić aż takie emocje i takie reakcje. To smutne i przynosi nam, Polakom, wstyd. Miejmy nadzieję, że nasza nacja szybko dogoni w tym obszarze średnią europejską.

---

Jakie działania zainspirowały redakcję OMP? Polecamy album kOMPozycje na profilu Online Marketing Polska na Facebooku.

ZNAJDŹ NAS: