Akcje tygodnia #8: premiera iPhone'a 6, Teraz Polska. Wirtualna Polska, świeży jak Freshmarket

Apple przedstawia nowe produkty, Wirtualna Polska i Fresmarket startują z kampaniami reklamowymi, Tesco nagradza aktywnych w Internecie kibiców siatkówi zestawami.

2014-09-15 23:49:54

cyklu kOMPozycje przedstawiamy polskie i zagraniczne przykłady małych i dużych działań w Internecie, które przyciągnęły naszą uwagę w ciągu ostatnich tygodni. W wyborze ciekawych akcji tym razem pomógł nam Marcin Żukowski, Cyfrowy tubylec. Twórca Fundacji Cyfrowi Tubylcy. Account Manager agencji social mediowej Mint Media:

Wydawać, by się mogło, że ostatni tydzień zdominował iPhone 6. Faktycznie tak było, aczkolwiek można było się spodziewać, że szum wokół nowych produktów Apple’a będzie większy. Najgorsze dla marki stworzonej przez Steve’a Jobsa jest jednak to, że reklamowa reakcja Samsunga była lepsza od apple’owskiej reklamówki nowego iPhone’a…

Fanfary dla nowego króla?

Apple ma w swoim dorobku multum udanych kreacji reklamowych, szczególnie jeśli chodzi o formaty telewizyjne. Minimalistyczny design reklam jest zgodny z minimalistyczną ideą designu produktów i usług marki. Reklama przygotowana z myślą o premierze iPhone’a 6 i iPhone’a 6 Plus jest jak najbardziej zgodna z tą tendencją. Apple’owi należą się za nią brawa.

Odpowiedź lepsza od oryginału

Osobiście przyznam, iż zamierzam kupić nowego iPhone’a. Nie jestem fanboy’em Apple’a, ale iPhone’a używam od kilku lat, cenię go i sięgnę po kolejnego, chociaż może nowości nie powalają w nim na kolana, ale to jednak solidna firma. Przyznam jednak, że odpowiedź Samsunga na premierę iPhone’a 6 podoba mi się bardziej niż sama premiera. Jest zabawna i trafia nawet do mnie, czyli osoby, która uważa, że produkty Samsunga są plastikowe.

Futbol to poważna sprawa

Słynny trener Liverpoolu Bill Shankly mówił, że piłka nożna nie jest sprawą życia i śmierci, jest kwestią dużo poważniejszą. Przekonujesz się o tym wiele razy, nie tylko grając z kolegami na podwórku, ale przede wszystkim oglądając mecze i… odkrywając na nowo grę FIFA. Pamiętam ją z dzieciństwa, a jakiś czas temu odkryłem ją ponownie w wersji na konsolę. Szał jest ten sam i już biegnę do sklepu po FIFĘ 15. Zanim Wy to zrobicie, polecam obejrzeć niniejszą reklamę gry. Idealnie obrazuje ona to, co czujesz grając – naprawdę nie siedzisz przed konsolą, lecz jesteś w grze.

Teraz Polska. Wirtualna Polska.

Absolutne zaskoczenie, nowa Wirtualna Polska. Nie dość, że ładnie wygląda, to jeszcze jak ładnie się reklamuje – interesująca, nawiązuje do bieżących wydarzeń i pokazuje, że promocja serwisu internetowego w starych mediach ma sens i może być robiona z głową.

Świeży jak Fresh

Kolejna fajna akcja z Polski, tym razem Freshmarket, a więc dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów spożywczych. W reklamach śpiewają Kayah i Piasek, ale najładniejsza jest kreacja – spójna dla spotów telewizyjnych, billboardów i strony www.

kOMPozycje OMP

Jakie akcje przyciągnęły uwagę redakcji o-m.pl?

Tesco serwuje zestawy kibicom siatkówki

Słony libero, słodki atakujący, zdrowy środkowy - Tesco monitoruje wpisy z tagiem #kibicujztesco i serwuje kibicom siatkówki zestawy przekąsek: kibicujztesco.pl

Podczas Mundialu nagrodzono ponad 1000 osób: o-m.pl/informacje_prasowe/202/kibicuj-z-tesco-nagrody-dla-aktywnych-w-sieci-fanow-pilki-noznej.html. Jak kibicujemy siatkarzom w social mediach można śledzić na platformie pulse.socialpylon.com.

#modniewtorbie z Top Secret

Przed łódzkim centrum handlowym Manufaktura stanęła gigantyczna torba marki Top Secret. Osoby, które wrzuciły na facebookowy i instagramowy profil marki zdjęcia zrobione we wnętrzu niestandardowego nośnika ATL z tagiem #modniewtorbie miały szanse na zdobycie nagród.

 

Upoluj rabat na Instagramie

Zgarnij rabat za upolowanie wybranego przedmiotu i udostępnienie jego screena - sprytne i angażujące wykorzystanie wideo na Instagramie przez szwedzkie centrum handlowe Åhléns: 

#TweetTheBall z Evian

Przy okazji turnieju golfowego Evian Championship producent wody przygotował dla użytkowników Twittera zabawę w odnajdywanie zagubionych piłeczek golfowych na podzielonej na sektory mapie pola na Google Maps: tweettheball.evian.com/play

 

Więcej inspiracji na profilu Online Marketing Polska na Facebooku. Zapraszamy do obserwowania.

ZNAJDŹ NAS: