Akcje tygodnia #6: Coca-Cola monitoruje obraz, adidas Polska gra na Instagramie, gify sztuką ulicy

Dodge pokazuje jak wyróżnić się na YouTube, Coca-Cola i adidas Polska angażują na Instagramie, Rexona animuje posty na Facebooku, Guus ter Beek i Tayfun Sarier dekorują ulice Londynu gifami.

2014-08-31 23:50:43

W cyklu kOMPozycje przedstawiamy polskie i zagraniczne przykłady małych i dużych działań w Internecie, które przyciągnęły naszą uwagę w ciągu ostatnich tygodni. W wyborze ciekawych akcji tym razem pomógł nam Bartłomiej Juszczyk, dyrektor zarządzający agencji marketingu zintegrowanego Grupa Adweb:

Jestem koneserem i pasjonatem reklam, a wyłapując co lepsze kąski zachwycam się efektywną promocją. Stąd i proponowane reklamy, które wzruszyły, pobudziły emocje, zachwyciły.

Signs are there for a reason

Nagrodzona Złotym Lwem w Cannes kampania przygotowana przez Lowe China dla Shanghai General Motors/Buick z udziałem ofiar wypadków samochodowych. Każda z nich trzyma znak, jaki został zignorowany przez kierowcę, który doprowadził do wypadku z jej udziałem. Moim zdaniem to próba zupełnego odcięcia się od kampanii społecznych, które są prowadzone chociażby w Polsce. Tu mamy prawdziwych ludzi, prawdziwe tragedie i wszystko opisane słowami „Signs are there for a reason". Proste, wzruszające, mocne, genialne, poruszające...

http://www.adweek.com/files/imagecache/node-blog/2014-cannes-press-buick-2.jpg

http://www.adweek.com/files/imagecache/node-blog/2014-cannes-press-buick-4.jpg

Może splash?

Tylko nie nasz polski, a ten faktyczny, gdzie ludzie oblewają się wodą nie dla lansu, a po to żeby zebrać pieniądze na ALS? Idea szczytna, a w Polsce wydaje się być zupełnie niezrozumiana i zbagatelizowana. Mnie porusza światowy zasięg tej kampanii, zebrane pieniądze, ludzie, którzy chcą w tym uczestniczyć i widzą szczytną ideę. Przy okazji: jakiekolwiek formy i próby buntowniczych i buńczucznych zapowiedzi „odcinam się, jestem lepszy”, traktuję jako kolejny przejaw marketingu, nie – realiów.

FEEL THE REEL - świetna akcja Saatchi & Saatchi

Dobra kampania/eksperyment w wykonaniu Saatchi & Saatchi, gdzie wielobarwne opaski ze światłem LED odzwierciedlały emocje użytkowników. Wyświetlane one były w czasie rzeczywistym na ekranach, ale najważniejszym eksperymentem była zdolność do oceny w czasie rzeczywistym emocji odbiorców reklam. Świetny pomysł.

Gifs Go Wild - Street Art inaczej

Stworzona przez Guus ter Beek i Tayfun Sarier akcja miała połączyć nowoczesną sztukę z tradycyjnymi, cyfrowymi gifami zaskakując przechodniów. W miejscach o dużym natężeniu ruchu wyświetlane były, w sumie dość klasyczne i banalne gify, wzbudzając zainteresowanie mijających je osób i wyznaczając nowy trend w tzw. „street art”.

Dell i selfie

Nieco dziwna, ale chyba mocno wizerunkowa kampania Dell’a, który… uczy robić selfie na kanwie prześmiewczego filmu. Trudno ocenić, ile w tym dystansu marki dla samej siebie, ile zaś oczekiwania konkretnych efektów marketingowych, dość, że kampania odbiła się szerokim echem, będąc – w sumie – pionierską w temacie.

#CarsThatFeel

Na Festiwalu Vivid Sydney cały klimat imprezy postanowiła wykorzystać Toyota tworząc interaktywne samochody, wchodzące w „dialog” z uczestnikami. Samochody „rozmawiały”, śmiały się, wyrażały różne emocje, a całość miała przekonać do sztucznej inteligencji aut Toyoty w ramach realizowanej przez VML Sydney kampanii.

JOHNNIE WALKER 'The Gentleman's Wager'

Chciałbym wyróżnić jeszcze świetną realizację, w gwiazdorskiej obsadzie, stworzoną na potrzeby promocji Johnnie Walkera. Dobry klimat, spójna koncepcja kreatywna i świetne wykonanie (plus kostiumy) wskazują, że… można.

 

kOMPozycje OMP

Jakie posty, wiadomości i kampanie przyciągnęły uwagę redakcji o-m.pl?

Coca-Cola monitoruje obraz na Instagramie

Brand24 i agencja NEXT realizują dla Coca-Coli projekt polegający na monitorowaniu treści na Facebooku i Instagramie. Oprócz tradycyjnego monitoringu treści tekstowych trwa również analiza zdjęć użytkowników Instagrama.

adidas Predator z grą na Instagramie

W ramach kampanii butów adidas Predator Instinct na oficjalnym koncie adidas Polska na Instagramie stworzono grę, w ramach której uczestnicy muszą odnaleźć elementy hasła dnia i polubić je we właściwej kolejności.  

Interaktywne posty na Facebooku?

Rexona znalazła na to sposób:

Don’t touch my dart

Nie scrolluj w dół i nie dotykaj Dodge'a, czyli ciekawe wykorzystanie zakładki na YouTube przez markę Dodge (więcej o dobrych treściach na YouTube): 

dodge   YouTube-vert.jpg

Lekcja historii i miłości do pizzy prosto z Twittera

@GrubyBenekPizza żartobliwie odpowiedział na post @Pizza_Dominium na Twitterze. (rozmowa o potencjale Twittera w Polsce)

pizza_love.png

 

Polecamy codzienne inspiracje w albumie “kOMPozycje” na fanpage’u Online Marketing Polska.

ZNAJDŹ NAS: